31 juli 2023

Fram med smyckena!

Loppisfynden från lördagens lilla runda kommer här!  

 

På favorit loppisbutiken Bariki i Hestra säljer de fin fina "lifebags" som kvinnor i Kenya tillverkar. 

De görs i olika färger, mönster och storlekar. Superfina och praktiska kassar att ha när man handlar, drar till stranden eller vad man nu kan tänkas behöva ha en kasse till. 

Allt överskott från dessa bags går direkt tillbaka till kvinnorna i Kenya. Bra köp på alla sätt och viss med andra ord. 

Köpte även en fin glasskål i en bra mellanmodell för 30 kr samt en liten burk att ha mina hårsnoddar, hårspännen och andra hårgrejer i. 30 riksdaler även för den. Fick ge 60 kr för den röda brickan med det vikbara handtaget. Barndomsminnen då en kompis mormor hade en sån som hon alltid serverade kakor till oss på. 

Köpte även den här fina för ett par tior. Visste inte vad jag skulle ha den till men kunde inte motstå köp. Men se så bra den blev att ha armband på! 


Jag har ju som regel att inte köpa om jag inte vet vad jag ska ha saken till. Men det löste sig ju perfekt den här gången. Det här är faktiskt inte alla armband utan de armbanden jag har som inte är av den här modellen har jag på ett annat fat. Ett sånt trevåningskakfat. Smycken är för fina för att ligga i en låda, fram med både halsband, örhängen och armband! Oavsett om det är riktigt guld och äkta diamanter eller billiga loppisfynd (som typ alla mina smycken är) så är de för fina för att ligga undangömda. 




//Sofie 

Inga kommentarer: