22 april 2024

Ännu mer innebandycup


Fy fan för dessa kyliga nätter och morgnar! I lördags väckte djuren mig (som vanligt) så jag passade på att hoppa i träningskläderna för att åka till gymmet. Kommer ut till en helt igenisad bil. Sån där tjock jävla is på rutan som inte går att ta sig igenom. Var bara till att starta bilen och dra på värmen på högsta. Jag hann gå in och ta hand om tvätten i tvättstugan innan bilen var körbar. 
 

Sen blev det ett pass innan jag for hem, käkade frukost och duschade för att därefter åka iväg på innebandy! 


Fick sällskap av Lykke som också var sugen på att se Leah spela. Hon var så duktig och satt och kollade hela matchen. Kan varit med Ahlgrens bilars hjälp. 


De möte Falkenberg i första matchen för dagen och den slutade med storvinst, 7-2! 


Lykke hade lånat Leahs gamla tröja så hon var riktigt supporterklädd. 

Matchen hölls i Vikingstad så efter den hade vi tid att slå ihjäl innan nästa match började. Pontus skulle jobba dessa timmar så jag och Lykke tog först tåget in till Linköping. 
 

Spännande värre att få åka tåg tyckte Lykke. 


Tyvärr tog bara tågresan tio minuter, Lykke hade velat åka mer tåg. 


Sen letade vi reda på rätt stadsbuss så det blev även bussåkning denna dag. 


Det var aningens jobbigt så vissa av oss tog en tupplur i väntan på att vi skulle komma fram. 


Vi åkte och besökte Anette en sväng! Blev bjudna på lunch och hade en trevlig eftermiddag hemma hos henne. 


Perfekt att spendera tiden där medan vi inväntade nästa match. Den spelades också i Vikingstad men nu kom Pontus och hämtade upp oss så vi kunde åka med honom dit. Lite synd tyckte Lykke som gärna åkt buss och tåg igen. 


Ännu en match och det här blev en mer jämn sådan. Slutade med 2-2 efter att Leah gjort ett tredje mål precis i slutet men det blev bortdömt. Domarjäkel utbrast Lykke. 


Roade oss i lekparken utanför sporthallen i väntan på att Leah skulle komma ut. Ser härligt ut men det var isande kallt. Det blåste på bra på östgötaslätten denna dag. 


Dessa gungor var ju perfekta för ett par breda höfter. Jag kunde tränga ner mig i gungan utan problem. Tycker alltid gungor är så smala men den här satt till och med jag riktigt bra på. Blev dock snart illamående så det blev ändå inte så mycket gungat. 


Sen kom hon ut våran Leah! Så Lykke fick hänga en stund med henne innan hon skulle iväg med laget och vi skulle dra oss hemåt. Först lämnades Lykke av hemma hos sig och sen skull Pontus på Whiskeykväll så jag var och lämnade av honom och Robin hos en kompis. Klockan var 19 på kvällen och magen kurrade rätt rejält så det fick bli en pizza med hem som jag och Hugo delade på. 


Somnade rätt skönt sen på kvällen. Helt utpumpade av denna innebandylördag. 





//Sofie 

Inga kommentarer: