21 april 2024

En hussegris och en påbörjad bok

 


Påbörjade ny bok på tåget till jobbet i fredags. Med betoning på påbörjade för jag läste bara tre kapitel sen kände jag hur trött jag var så jag slumrade faktiskt till en stund. Första gången jag lyckts göra det på tåget. Brukar inte ha ro i kroppen att sitta där och blunda bland folk men är man trött så är man. 


När jag kom hem sen drog jag och tränade på gymmet. Hade tänkt träna på morgonen men hade ställt alarmet fel så det fick bli kvällsträning istället. 


Det gick ju det med. Stressade sen in och handlade ett par saker på Willys för att sen åka hem. Hugo och jag var själva hemma då Pontus körde Leah till innebandycup i Linköping. Hon och två andra tjejer från sitt lag hängde med 08-09 laget för att spela cup där i helgen. Jag hade tänkt stannat kvar och kollat på premiärmatchen på fredagskvällen men åkte istället hem då det hade blivit så dumt tidsmässigt. 


Så Hugo fick ordna middagen åt oss två medan jag gick promenad med Ebbe. Så skönt med stora barn ibland. 


Sen kom Pontus hem efter att ha lämnat av dottern vår och även sett deras första match som slutade oavgjort. 

En som saknat sin husse var Ebbe som låg i hans knä som ett litet barn resten av kvällen. Ebbe är världens största hussegris. 



//Sofie 

Inga kommentarer: