15 april 2024

Ved och blåst

Söndagen bjöd på storm. Herre jävlar som det blåste! Vi hade en riktigt röjar dag här hemma i blåsten. Städade undan från lördagens kalas bland annat. Jag ska ju undvika att bära och göra snea rörelser med ryggen så jag fick mest stå och peka vad Pontus och Hugo skulle göra. 


Men jag hjälpte till att ta hand om veden som Pontus pappa levererade hem till oss. 


Jag plockade och staplade så jag inte behövde böja mig. Pontus fick ta resten. 


Tömde även källaren på massa skräp och sånt som skulle köras till loppis. Skit som stått i alla Becker jag varit dålig i ryggen. Påbörjade rensningen precis innan jag fick ryggskottet och ja, sen har det inte blivit så mycket gjort. Känns så skönt att orka vara igång igen och kunna göra saker! Även att jag fortfarande behöver tänka mig för så jag inte gör något dumt som triggar igång det onda igen. Men jag känner mig typ som vanligt igen! 9 veckor tog det bara... 


Hugo var iväg och spelade innebandymatch. Säsongen sista då det var en flyttad match. Storvinst blev det för dem så det var ju kul att få avsluta på topp. 


Annars kollade vi på senaste säsongen av bäst i test Danmark och åt mat från Sibylla till söndagsmiddag. 


Känner mig inte alls redo för en ny vecka men det är väl bara att köra. 




//Sofie  



 


Inga kommentarer: