26 juni 2026

Födelsedagskalas en torsdag

Den här torsdagen så satte jag mig på cykeln och trampade som uppvärmning och jag kände inte av ryggen någonting! Ingenting alls, helt sjukt! Sen besöket i Stockholm har jag sakta men säkert blivit bättre och bättre. Jag känner att jag inte borde skriva något om det för då har jag väl får jag väl ett nytt ryggskott snart eller någon annan skit. Men lyckan att känna sig bättre och inte ha ont gör en så glad och lycklig ända in i själen. 

Jag har verkligen sån respekt för människor som lever med kronisk värk. Hjältar är de hela bunten. 


Så himla varmt det är! Inget emot det egentligen men man kan ju inte jobba i den här värmen. Hjärnan slutar ju fungera efter lunchtid. Tvingade ut mina kollegor i skuggan på lunchen. I skuggan är det skönt men sätter man sig i solen rinner svetten för glatta livet. 

Efter jobbet åkte vi för att fira mor som fyllde år denna dag! 


Mötes av en Bosse som klippt håret kort! Försökte fånga honom på bild men det var lättare sagt än gjort. Fick ta Hugo till hjälp som fångade in honom i nån sekund i alla fall. 


Bjöds på korv med bröd buffé! Finns det några barn som inte gillar korv med bröd? Gillar de inte kombinationen så gillar de oftast antingen brödet eller korven. 


Nöjda barn. 


Frank slog sig ner och tjuvåt lite av Hugos korv. 


Varmt var det och då krävs det att man badar! 


Alltså kolla in dessa två, sötast av dem sötast. 


Erik förstörde friden med att göra bomben. 


Sen förstörde han friden igen genom att kasta iväg sitt barn. 


Lykke testade fiskelyckan med Arons hjälp. 


Självklart badade jag också men utan att förstöra friden för jag är normal. 


Bosse njöt av att få bada och visade hur man simmar. 


Efter bad blev det jordgubbstårta. 


Och efter jordgubbstårta blir det gunga. Det vet ju alla. 


Dansuppvisning födelsedagen till ära! 


Frank plankade sig in och ville också vara med. 


Värme det kräver sin vattenlek. 


Frank och Ivar ägnade sig åt att fylla alla vattenkannorna med grus. Som en rolig liten överraskning till deras mormor nästa gång hon ska vattna. 


Det var ett trevlig kalas så här en kväll mitt i veckan. Det är ju det här som är så underbart med sommaren. Sommaren är inte bara semestern det är så mycket mer för man lever upp och kan göra roliga och trevliga saker även om man jobbar. På vintern är det mörkt, kallt och man tar sig inte för att göra saker på samma sätt men på sommar blommar allt upp. 


Tog oss en liten promenad så Ebbe skulle få svalka sig. 


Pontus passade på att kolla badtempen då det hängde en termometer vid bryggan. 


Mamma och jag satte oss och glasade i kvällssolen vi. Ja, Ebbe också. 


Mamma ville ta en bild på hela gänget och det gjorde vi. Alla med utom Leah som var på innebandyträning. Hon får vara med nästa gång. 

Hem och tagga till för Sverige - Japan matchen. Eller? 01.00 är en helt värdelös tid när man jobbar. Då kvittar det att det är sommar faktiskt. Jag gick och la mig för att hinna sova innan matchen drog igång. Tror ni jag lyckades med min plan? 




//Sofie 

Inga kommentarer: