Den här morgonen kände jag mig inte helt piggelin så träningen fick ställas in och jag tog istället någon slags sovmorgon för att försöka samla energi i kroppen.
Men det blev havregrynsgröt och ägg som vanligt till frukost. Frukosten måste gå på rutin och då äter man som oftast samma frukost. Vem orkar med att ta massa beslut tidigt på morgonen? Inte jag. Allt som kan vara förberett och göras i för väg ska man förbereda eller göra i för väg.
Hade en lång dag och var för första gången helt själv på kontoret men det gick bra. Det var rätt lugnt om jag ska vara ärlig så det underlättade det ju särskilt när jag inte kände mig på topp heller.
Direkt när jag slutade drog jag till systembolaget för att hänga med alla andra som bor i den här stan. Det är inte optimalt att handla på systembolaget dagen innan midsommarafton och dessutom en timme innan stängning.
Emma kom förbi en sväng och vi stod och tjötade så glömde bort att vi inget hade ordnat till middag. Tänkte göra det smidigt och handla hem något att äta men det var lättare sagt än gjort. Sibylla hade redan hunnit stänga, en pizzeria tog inte emot fler beställningar, en annan sa att de stängde snart och den tredje hade slut på ingredienser... Det fick bli varsin toast här hemma istället.
//Sofie



Inga kommentarer:
Skicka en kommentar