Den här helgen gav en rediga semesterkänslor så hade mer än gärna varit ledig denna måndag men det var bara till att upp och hoppa!
Klockan var inte ens 06 och det var ovanligt mycket aktivitet hemma hos oss när jag kom tillbaka från min träning. Sandra och killarna skulle iväg till Gekås i Ullared för en dags shopping så taktältet skulle monteras ner.
Samtidigt så kom cementbilen för att påbörja den EFTERLÄNGTADE gjutningen av plattan till garaget. Det har tagit sin tid men nu var det dags och Pontus var lika exalterad som ett barn på julafton.
Ja sen blev det jobbet för min del. Efter jobbet blev det matshopping och sen hem för att packa upp allt och därefter ta en efterlängtad svängom med dammsugaren. Det märks att vi haft två hundar här hemma senaste dagarna.
Satte mig och började borsta rent vår matta i sovrummet. En hel del hundhår blev det.
Sen blev et tacomiddag ute i det fina kvällsvädret. Svärföräldrarna kom även förbi en sväng vilket var trevligt.
Sandra och killarna ska till Gryts skärgård och behövde låna flytväst så vi for in till vår båt och letade fram det och sen blev det en kvällspromenad med hundarna när vi ändå var i stan. Det var svalare temperatur ute så det var rätt skönt promenadväder.
Ja måndagen gick den med. Taggade och laddade för veckans andra dag!
//Sofie
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar