25 juni 2026

Fotbollskväll

 


Upp och hoppa! Jag växlar mellan att jobba på kontoret här i stan och i Motala och idag skulle jag iväg till Motala och jobba så då blev det blev extra tidigt på gymmet. 


Lite backintervaller så jag vaknade till liv ordentligt. 


Jag äter alltid frukost hemma och äter sällan något på frukostrasten men bjuds det på finsmörgåsar så får man offra sig. 

Var så himla trött när jag kom hem på kvällen sen. Landade i soffan en stund innan jag fick lite energi till att ta tag i såna dör tråkiga måste saker. Vattna blommor som skrek efter vatten, en vända eller två ner till tvättstugan och röja undan i käket efter Pontus matlagning. 


En liten kvällspromenad med Ebbe hanns också med innan jag åkte iväg för att kolla på Hugo som spelade match. 


Västervik stod som motståndare och det var en spännande match som slutade 1-1. Roligt att se fotboll live. Det blir ju mest annars på tv just nu. Olika nivåer men ibland är faktiskt fotboll roligare när det inte är dem bästa spelarna som spelar. En grötig B-lagsmatch eller ett gäng 7 åringar som spelar kan vara minst lika underhållande om inte mer ibland. 

Kul att kolla och det var sånt härligt och varmt väder. Var inte i närheten av att frysa det minsta lilla vilket annars känns som man alltid gör när man står där bredvid fotbollsplanen. 





//Sofie

Inga kommentarer: