23 juni 2026

Midsommardagen 2026

 


Vår morgonrutin såhär i VM tider är att börja dagen med att äta frukost framför TV:n och se high lightsen från matcherna som varit under natten.  


Jag åkte sen iväg för att hänga med dessa två med tillhörande syskon och föräldrar. Deras föräldrar hävdar att de inte kan åka och bada med alla sina huliganer själva utan att riskera något av barnens liv. Förstår typ vad de menar. Frank och Ivar går i stort sätt aldrig åt samma håll. Helt otroligt att jag ens lyckades få dem på samma bild här. 


Så nöjd över att ha lyckats ta sig upp med lite knuffhjälp i rumpan. 


Vattentemperaturen kollades upp. 


Och den godkändes! 


Så då var det bara till att svida om till badkläder! Älskar badplatser som har hytter där man kan byta om. Slippa stå som ett fån med handduken om sig och klä om. 


Minna tyckte det var liiite kallt. 


Men vi kom allt i! Det var riktig skönt att svalka av sig då det var så himla varmt och kvavt i luften. 


Bosse körde hårt på att fylla hinkar med vatten och gräva banor i sanden att hälla vattnet i. 


Sen var det dags att gå upp ur vattnet men Bosse vägrade.... Rätt som det är känner jag hur något slingrar sig kring mina anklar och tittar ner och ser då en orm så simmar vid mina ben. Det gick sen jättelätt att få med Bosse upp ur vattnet. Han såg ormen han med och var då inte alls så sugen på att fortsätta bada. Inte jag heller om jag ska vara ärlig. 


Fick lunch hos mamma och pappa innan jag satte mig i bilen för att åka hemåt. 

Vi skulle få besök av Sandra, Robban, Linus och Leon så när jag kom hem kom först ösregnet och sen kom våra gäster. 

Sandra och jag drog och handlade lite mat och sen for vi hem och bakade med Leon som hittat en recept på några kakor han ville prova att göra. 


Våra gäster slog läger på vår baksida med sitt taktält. Har man dåligt med gästrum får gästerna helt enkelt ta med sig sin egna bostad. 

Efter det var vi så varma och trötta så vi begav oss iväg för att ta ett svalkande bad borta vid badplatsen en bit härifrån. 

När vi kom tillbaka blev det middag och sen var det dags för Sverige som möte Nederländerna i VM


Det blev fullt i soffan speciellt när ena hunden också tog sig en plats. Alltså jag hade inga som helst förhoppningar om den här matchen innan. Trodde att vi skulle förlora men hoppades på att vi kanske, kanske skulle kunna spela i alla fall oavgjort. Det blev ju en fiaskomatch rätt igenom. Sa direkt att Nederländerna skulle ha gjort 2 mål innan det gått 20 minuter och det gjorde de. 


Fuck fotboll och heja kvällsbad! Det var mycket trevligare och framförallt mycket mer svalkande än att glo på svenska herrlandslaget i fotboll. Tror inte vi kommer vinna något mer nu, men vi får vara glada över att vi överhuvudtaget ens är i VM för ska man vara ärlig är det inget vi egentligen gjort oss förtjänat av. 





//Sofie 

Inga kommentarer: