23 juni 2026

Midsommarafton 2026

 

Denna midsommaraftonsförmiddag fick jag sällskap ut i det gröna för att plocka midsommarblomster. Leah och hennes kompis hjälpte till att plocka blommor som vi skulle göra kransar av senare. 

Och blommor hittade vi i mängder! Hur kan man köpa blommor när det svämmar över av blomster ute i naturen? Galet värre. 

 

Vi var bjudna över till Emma och Per för att fira midsommar hos dem. Det bästa? Vi fick även hänga med alla våra barn. Så mysigt att våra tonåringar kunde tänkas hänga med oss (även om de övergav oss framtå kvällen). 


Sill (lax) lunch som smakade superb! 


Kransar tillverkades och tålamod prövades. 


Jag fick allt ihop en krans jag med. 


Som blev alldeles för stor... 


Pontus fick överta den. 


Leah och Selma lyckades bättre med sina. 


Golf testades. Hugo blev till och med sugen på att ta grönt kort. 


Leah blev inte lika sugen. Hon håller sig hellre till innebandyklubbor. 


Goda drinkar dracks. Midsommar är väl ändå en favorit högtid? Speciellt som i år när vädret var helt underbart fint. Men just att man kan fira lite som man vill och som det passar en själv. Inga måsten eller krav. Vi firar midsommar olika för varje år. Ibland är vi på sjön, någon gång har i firat bara familjen och andra år har det varit stor fest med massa kompisar. 


När barnen inte vill vara med på familjebild får hunden ställa upp tillsammans med husse och matte. 


Bra tips är att när man vuxit ifrån att gunga vanliga gungor så kan man hänga ditt såna här stolar/fotöljer med snören som gungar. Det var så skönt att sitta där och dingla. 


Roade oss även med att skjuts prick med luftgevär. 


En grillöl är ett måste hälsar Pontus. 


Bara massa gott! 


Jag hade inte smörjt in mig med solkräm. 


Spelade lite Hitster också. Det var en svår omgång! Tycker vi fick många låtar jag aldrig hört talas om och som var väldigt svåra att placera tidsmässigt. Men vi vann ju ändå det gjorde vi ju :) 


Det var en sån mysig midsommar och så trevligt att även ungdomarna ville hänga med oss. Jag rundade av denna midsommar med en liten kvällspromenad med Ebbe. Helt underbart att det var nästan midnatt och ljust ute. Älskar det! 





//Sofie 

Inga kommentarer: