23 juni 2026

Leon 10 år!

 Hipp och Hurra denna söndag så fyllde Leon hela 10 år! Flaggan hissades och gofrukost fixades till. 


Det är alltid godare att äta frukost när man plockar fram allt man har. 


Present till födelsedagsbarnet knåpades ihop denna arla morgon. Gäller ju att vara ute i god tid menare jag. 


Leon önskade sig inget speciellt. Han önskade att få fira födelsedagen på Kolmården tillsammans med alla så det skulle vi göra men en present måste han ju också få. Så vi ska i höst åka och besöka Bodaborg tillsammans allihopa och röja loss där. Kommer bli kul! 

Sen packade vi in oss i bilarna och styrde mot Kolmården för en heldag där. 


Där möte vi även upp Linnea, Elin, Aron, Minna, Bosse, Frank, Ivar, Erik, Frida, Majken, Lykke och Tilde. Ja, vi blev ett stort gäng och ändå var inte alla med. 


Bamses värld besöktes. 


Bosse fick med Leon att åka karuseller med honom. 


Det var en varm födelsedag Leon hade. Vi gick och vi gick och vi svettades och vi svettades. 


Ivar hade så mycket spring i sina ben att moster blev ännu svettigare av att försöka hänga med honom. 


Här kunde man få gå in och hälsa på getterna. Jackpot! Inte bara inhägnat för djuren utan även perfekt inhägnat för ett och ett halvt åringar. 


Så mysigt att få klappa och hälsa på alla de fina getterna. 


Här kunde vi nog hängt kvar än i dag om killarna fått bestämma. 


Vätskepaus och fikastopp för att fira födelsedagsbarnet. 


Viktigt att få i sig vätska i värmen. 


Frank fick stöd av Hugo att hålla i festisen. 


Såklart kollades även djuren in och vi hade den äran att få se snöleoparden! Zoom in så ser du den du med. 


Bosse hittade spår i marken och var tvungen att kontrollera så det inte var hans egna handavtryck. 


Linbana åktes och Bosse var inte tyst en sekund under hela turen. Mycket att se och kommentera. 


Trollskogens lekplats besöktes också. 


Tilde och  Bosse tog sällskap och utforskade den häftiga lekparken. 


Mor och son framför ett gäng kameler. 


Magarna började kurra så pizza intogs för att stilla vår hunger. Pontus lyckades dessutom knipa ett bord i skuggan vilket typ var dagens bästa. 


Pizzorna var goda men inte lika goda som pizzorna i Milano eller Torgets pizzor i Boxholm, men ändå helt okej. 


Ivar uppskattade att dra runt på kärran. 


Det var som sagt varmt och denna vattenhinderbanan uppskattades mycket. 


Vile ta en fin födelsedagsbild på den nyblivna 10 åringen. Vi testade lite olika varianter. 


Lika taggad och glad på båda bilderna. 


Några som inte var lika taggade och glada? Eller mer vägrade le på bild när deras faster bad dem göra det. 


Det var ingen kö så det fick bli en tur till med linbanan. 


Djuren matades. 


Jag som tvingade Pontus att ta en bild på mig så jag med skulle finnas på någon bild från den här dagen. 


Innan parken stängde och vi skulle åka hem blev det spel på chokladhjulet. Erik vann först men Leon var inte sämre och vann sen han också. 


Skapligt nöjda. 


Även Leah var nöjd med sin säl som hon köpte i suvenirbutiken. 

Ja vi kom när de öppnade och åkte hem när de stängde. Sån varm, svettig och sån trevlig och rolig dag! Bra idé av Leon att fira sin födelsedag här. 


Ebbe och Gösta var hos mina föräldrar så på hemvägen hämtade vi hem även dem. 


Det enda rimliga att göra efter en varm sommardag på Kolmården är att när man kommer hem hoppa i badkläderna och åka och bada. 


Att avsluta denna midsommarhelg och söndag med att hoppa i plurret var inte dumt alls. 





//Sofie 

Inga kommentarer: