31 december 2008

2008

Nyårsafton 07/08

Januari

- Vi firade nyår ute hos Krille tillsammans med Gunnar, Sanna, Jimmy, Hundarna och så jag och Pontus:) Vi berättade för de som inte visst om vår kommande bebis:) Sanna trodde oss inte, vi fick övertala henne rikigt innan hon trodde oss haha.
- Den 4 januari firade vi Jimmy på hans 25årsdag
- 15 Januari besökte jag mödravårdscentralen för första gången
- Pontus åker till Tyskland och jag blir sjuk mitt i flyttkaoset...
- Den 26:e så gick flyttlaset från Oskarshamn till Tranås
- 28:de P börjar sitt nya jobb:)

Februari
- Erik fyllde 16 år
- Den 9:de börjad melodifestivalen!! (viktigt, viktigt!!:)
- Den 16 var vi och kollade på LHC-Brynäs och det blev 7-1:) Jag och Hannah höll på och inte få åka med hem då det var brynäsare i hela bilen.
- 21 så "träffade" vi våran Hugo för första gången, vi var på ultraljud i Eksjö:)
- Den 22:adre så hade "Morgan Pålsson- världsreporter" premiär och vi var självklart och kollade!
- 24 åkte P vasaloppet, eller öppetspår rättare sagt.

Klassik bild, vem har störst mage? Min bebismage eller Krilles uppblåsta?

Mars
- Åkte P och jag iväg till Nyköping över en helg. Det var min julklapp ifrån Pontus och det var såå bra:)
- Började på hundkurs med Poker
- Jennie och Erik kom ner på besök över påsk
- Vi firade påskafton i asby och påskdagen i boxholm
- Sandra fyllde hela 26 år, såå gammal hon blev och äldre blir hon nästa år:) haha

Kalas för Pontus

April
- Pontus fyllde 21 år, firade vi med lite kalas hos oss.
- Maria och Jennie fyllde 20 år
- Elin blev 22
- Sist men inte minst så fyllde även jag år, hela 20 år:)
April kan väl sammanfattas med födelsedagar helt enkelt hihi

Så här står var jag i slutet av maj..två månader kvar innan prinsen tittar ut

Maj
- Vi var på möte hos försäkringskassan för att reda ut allt vi behövde veta när bebisen kom men vi visste typ lika lite efter som innan mötet:P
- Asbys andra sommaskepp byggs klart, Olga 2.
- Var på makeup rådgivning som jag fått av Maria i födelsedagspresent
- Den siste maj premiär grillade vi för året hos Krille

Så här skönt hade vi det på nationaldagen:)

Juni
- Börjar med att mamma, pappa och erik åker till Malta
- Firade nationaldagen med en trip på sjön i det vackra vädret samt ett försenat morsdagfirade för P:s mamma.
- Var hos Robin och Lollo och hjälpte till med att lägga Robins bojtyngd..det var ett lite pyssel:)
- Den 9 var vi på "studiebesök" på förlossningen i Eksjö.
- Erik slutade 9:an
- Var på Henkes studentfirande
- Vi hämtade hem vaggan!!
- Firade midsommar på sjön i det klassiska svenska midsommar vädret:)
- Mamma fyllde 51 år

Juli
- Nedräkningen inför bebisen ankomst börjar på allvar...:)
- Inleddes med bio, Hannah och jag var och såg "Sex and the City" filmen.
- 2 juni köpte vi våran fina lilla renault pärla av Bring:)
- Åker på en minisemester till Falun och hälsar på Jennie och Erik
- Den 11 så var vi på "Mamma Mia- the movie", Åhh så bra!!
- Är hos familjeförvaltningen och skriver alla pappren om att det är P som är pappa till barnet i magen..
- 27 var beräknat förlossningsdatum men ingen bebis har tittat ut
- 30 kommer Jennie och Erik på besök, Jennie hade hoppats att bebisen skulle ha tittat ut innan för de är bara nere en snbbvisit från Falun... men på eftermiddagen börjar det så smått hända något
-..och 00.06 den 31 juli så födds våran älskade Hugo!!

Augusti
- 1:e kommer vi hem från BB första gången
- Fick åka in igen den 2:dre men kom hem igen på måndagen den 4:de:)
- Poker fyllde 1 år den 2:a vilket vi fick fira lite i efterhand
-Den 6:e så var vi på sommarodd i Asby, Hugos första:) (avdelning Nehää?? haha)
- Sen följde flera sommaroddar i Norravi och på torpa.
- Kräftskivor blev det, den 16:de i Asby och en vecka senare hemma hos Krille (då Sarah och han förövrigt träffades)
- Svårmor fyller 52, och svärfar blir 53 år
- Mormor fyllde hon också, 86 år
- Jag och Hugo började på "familjekällan"

September
- Emme fyllde 20 år och jag och Hugo var på lite kalas hos henne
- Träffade även Jenny som inte sett Hugo på innan, hon fyllde även 20 år den 26:e
- Vi var på ulrikamarknad, jag som inte kunde gå på skänninge detta år heller...
- Pappa fyllde 52 år
- Började smått kolla efter en annan lägenhet
- Jackie fyllde även hon 20 detta år:)
- Den 23:de så firade jag och P 2 år tillsammans och det firade vi med fin middag och förlovning:)
- Hugo blev 2 månader

Oktober
- ULLARED!! Jag, mamma, Gunilla, Sandra och Hugo åkte ner en helg dit:-)
- Jag, Emme och Tina var på standupshow i Norrköping med bla Björn Gustafsson, såå bra det var!!
- Jennie och Erik kommer ner på besök och vi gick ut på lördagen.
- Var på Maria Möller i Linköping ihop med mamma och Kristina
- Vi var på en massa födelsedagskalas! Putte fyllde 40, Nettan 50, Jocke 34 och Krille 29...
- Jag och Hugo började på babysim

November
- Hannah firar 20 år i livets tecken haha:-)
- Jennie och Erik kommer ner på besök igen (haha mycket besök det blev 2008:) för den 8:de så var det dags för Hugo att döpas.
- Erik Karl Hugo döptes i Säbykyrka klockan 13.00:)
- Vi fixade med lån till huset
- 28 November blir huset vårt!!

Hugo som tomtenisse

December
- Äntligen fick jag åka på mammografi för knölen i mitt bröst.
- Hugo och jag besökte Jenny i Norrköping
- Hugo vänder sig själv för fösta gången på Luciadagen:)
- Hugos fösta jul firade vi ute i solgläntan med P:s familj
- Juldagen blev det firande med min familj

Och nu så sitter jag här den 31 december 2008 med min idag 5 månader gamla son och inser att: "Fy fan vad fort detta året har gått!!" Galet fort verkligen, känns som det inte var alls länge sedan som vi firade in 2008 och om några timmar är det 2009. Hoppas att nästa år blir minst lika bra som detta år som varit. Hejdå 08 Hej 09!!!

Inga kommentarer: