22 december 2008

Vad ska du bli när du blir stor?

Jag har värsta ångesten! Vad ska jag gör med mitt liv? Jobb eller utbildning... Får jag inget jobb innan hösten så ska jag satsa på utbildning. Hatar allt vad tentor och det heter men jag måste ju komma ut och träffa folk och göra något annat. Att börja vikariera inom vården igen känns inte aktuellt för fem öre. Jag vill inte slita ut min rygg och axlar redan i 20-årsåldern. Jag tycker ju om att arbeta med gamla människor och har trivts jättebra med det. Det tråkiga är ju att kommunerna inte satsar på äldrevården någonting, snarare tvärtom. Att alltid behöva jobba underbemanat och för en låg lön, nej då satsar jag heller på något annat frågan är bara vad? Har suttit och kollat på en massa utbildningar på nätet nu...men om jag ska läsa så bör det vara här på hemmaplan, för Hugos skull. Ingen hit att pendla mellan Jönköping eller Linköping varje dag, det tar rätt så lång tid speciellt när man har en familj man vill hem till. Usch vad jag hatar att inte veta..eller jo jag vet en sak: Jag vill arbeta med människor och helst på vardagar mellan nio till fem. Men exakt vad har jag inte kommit på ännu, idé någon?

1 kommentar:

Jennie sa...

Arbeta med människor och 9-5 jobb..Sofie, frisör kan du bli, du och gudmor Jennie kan starta salong ihop;P