19 december 2008

Hemmagjorda godisar!!

Igår gjorde jag faktiskt lite fler saker än vad som stod på listan, bla så bakade jag och slog in de julklappar som var kvar att slå in, det tar allt sin lilla tid att slå in alla paket...

Pontus mamma hade gjort världens goaste julgodis när vi var där sist så då var ju jag också bara tvungen att göra dem:) Jätteenkelt var det också! Man tar bara noughat och delar den i små bitar. Sen trycker man dit tre stycken hasselnötter och doppar dem sen i smält choklad, och voilá så har man gjort "trillingnötter"! Och de är mycket godare än de som man köper i affären, jag lovar!! Sen blev det lite lussebullar bakade också. Gjorde en påse som farbrorn som brukar passa Poker åt oss fick. Jag och Poker var över med en julblomma och bullarna på kvällen och han blev så glad för det:-) Får se om han får passa Poker någon mer gång innan jul, han blir så besviken om han inte får haha. Tycker om att ha sällskap säger han och det kan jag förstå. Nu ska jag göra oss klara för vi ska och äta lunch hos Pontus mormor nu.

Inga kommentarer: