27 december 2018

En annan dag efter jul

Annandag jul var det igår och vi hade inga planer alls här hemma. Det är rätt skönt med oplanerat helgdagar.

Jag åkte och tränade, Pontus han städade garaget och Hugo lekte med en kompis. Leah var helt inne i att pyssla. Hon fick en hel låda fylld med massa pysselsaker i julklapp så hon pysslar mest hela tiden. Blev även en långpromenad med Ebbe i skogen den här dagen. Riktigt skönt! Och vi gick tidigare en dagen innan (minus snöbollskrig) så det var fortfarande ljust när vi kom tillbaka igen.

På kvällen åt vi sån himla god lasagne till middag som Pontus lagat till. Efterrätten blev ris á la Malta. Gott med väldigt mäktigt och inget min mage egentligen tycker jag bör äta så blev en liten portion. Jag är rätt känslig när det kommer till rätter som innehåller många mejeriprodukter.

Nu är klockan endast halv sex men jag å barnen är redan uppe.

Ullared väntar på oss!

Pontus avskyr att åka dit så vi har mamma med oss som sällskap istället. Vi ska bo över natt på deras hotell så det blir en liten minisemester att komma iväg dit. Ska bli kul!

Se om jag uppdaterar något när vi är där annars återkommer jag när vi är på hemmaplan igen!

//Sofie 

Inga kommentarer: