13 december 2018

Radiointervju

Vi fick hem beslutet om skolskjutsen från förvaltningsrätten i förrgår. Tyvärr blev inte beslutet till vår fördel.

Ska jag vara ärlig orkade jag aldrig ens läsa igenom alla femton sidorna. Kändes inte som någon uppiggande läsning när jag redan var trött på kvällen.

Men så i går på jobbet ringde en journalist från p4 Jönköping och frågade om hon fick komma och intervjua oss om beslutet om skolskjutsen. Så idag efter jobbet fick vi besök. Snabba ryck då vi inte hunnit förbereda något inför besöket knappt.

Journalisten var supertrevligt och lättsam att prata med, men så jobbigt det blev så fort mikrofonen slogs på! Jag hoppas hon klipper det hela bra för jag lätt väl inte klok. Kommer knappt ihåg vad jag svarade eller hur jag formulerade mig.

Ja herregud men nu är det över och hon skulle meddela mig när det kommer sändas. Se om jag vågar säga till om när det blir.

Barnen lyckades få komma iväg på sina innevandyrbingar med mitt i allt då mamma var snäll å kom och körde dem.

Nu blir det nervarvning här hemma och ladda för fredagen. Så skönt det ska bli med helg!

Bjuder på en familjebild där vi är iklädda de nyinköpta mössorna som visar att vi stödjer kampen om Boxholms osten! Tyvärr var inte övriga familjen lika exalterade över de nya mössorna som jag. Förstår inte varför, så himla snygga ju!






Inga kommentarer: