16 december 2018

Innebandy,kalas och barnvakt

Gårdagens lördag började alldeles för tidigt. Klockan ringde halv sex då vi skulle iväg på innebandy med Hugo i Jönköping. Leah hade också innebandy men den var Jocke snäll och följde med henne på. Både Pontus och jag har tyvärr inte kunnat se någon av Hugos tidigare matcher den här säsongen  så vi kände att vi båda ville åka och kolla på honom den här gången.

Med oss fick vi även Minna som behövdes vaktas lite då båda hennes föräldrar jobbade. Så jag, Pontus, Hugo och Minna åkte till Jönköping.


Vi var på plats redan innan klockan slagit åtta. Första matchen spelade de kl nio och andra vid tio så det var ändå rätt bra flyt. Bra hall var det också med rejäl läktare så Minna kunde springa omkring och härja bäst hon ville.

Hugos lag vann båda matcherna och Hugo gjorde flera mål, han var skapligt nöjd efteråt:-)


När Hugo hade spelat klart stämde vi av med Jocke om hur det gick för Leah. De skulle spela nästa match lagom tills vi skulle vara tillbaka i Tranås så vi brummade vidare dit för att lyckas få se en av hennes matcher med.

Fast innan det var vi tvungna att åka och köpa en present till Leahs klasskompis som Leah skulle på kalas hos på eftermiddagen.

Framme i idrottshallen här i stan fick vi se Leah spela en och en halv match. Det blev förlust i ena och vinst i andra.


Vi hade även kiosken att stå i så Pontus fick ställa sig där medan jag mellan matcherna skjutsade Hugo som skulle till kompis för att leka. Dock hade det blivit missförstånd så det var ingen hemma där när vi kom så det blev bara att åka tillbaka till idrottshallen igen.

Leah spelade en halvlek i sista matchen innan hon fick avbryta för att hinna till sitt kalas. Packade in oss och åkte och lämnade Leah på kalaset och därefter Hugo hos sin kompis igen som nu hade kommit hem så de kunde leka.

När vi kom hem till oss stod Anthony och väntade och skulle hämta Minna. Ja, det gick verkligen i ett. Pontus och jag la oss på sängen och somnade en halvtimme innan det var dags att hämta hem barnen igen.

Lättare sagt än gjort då Hugo och ett gäng kompisar försvunnit upp i skogen och lekte där utan några mobiler med sig. En annan mamma skulle också hämta där och hade även ett barn på samma kalas som Leah så vi delade upp oss. Jag blev kvar och letade efter försvunna barn som lekte i skogen så åkte hon för att hämta barnen på kalaset.

Som tur var hade Hugo och killarna sett oss så de kom fram rätt snart. Åkte då vidare till kalaset för att hämta och byta barn. Det var också lättare sagt än gjort då det var hur mycket barn som helst där och rätt rörigt värre. De hade varit på klätterkalas så alla barnen var så nöjda efter timmarna där. Till sist lyckades jag samla ihop de barnen jag skulle ha med mig hem (mina egna plus grannens) så kunde vi åka vidare till mataffären.

Handlade till middagen så när vi äntligen kom hem kunde slänga ihop den och få i oss lite mat. Körde på lite julmat i mindre skala.


Det smakade så bra! Efter det var jag så trött så jag sa till Pontus att jag funderade på att gå och lägga mig tills han påpekade att klockan bara var kvart över sju...

Lyckades hålla mig vaken till nio men sen somnade jag som en stock. Sov till halv åtta i morse hela familjen. Vi var rejält trötta allihopa:-)

//Sofie

Inga kommentarer: