02 september 2008

Lkpg

Ååh natten som var till i dag så fick vi sova!!! Sova!!! Så jäklans skönt, hoppas bara han vill sova i natt också:P Vi var ute och gick vår kvällspromenad igår och sen sov vår lilla Hugo enda till klockan 5 på morgonen. Ska försöka göra precis samma rutin idag och se om vi lyckas få honom sova lika gott i natt, prova skadar ju aldrig:) Annars så har jag gott mina dagliga promenader och i förmiddags så var jag och Hugo och hälsade på Emme och Dennis i deras nya lägenhet, de har flyttat en våning ner till en 3:a istället för 2:a som e tidigare hade... Därefter så lunchade vi i hop med Pontus och Sandra. Sen åkte jag hem en sanbbis innan jag skulle vidare. Jag mötes upp av en jättebajsnödig hund när jag kom hem. Poker bara sprang rätt ut och upp i skogen och satte sig och sket en väldans massa, kraken..:P Sen var vår snälla granne så gullig och tog hand om Poker en stund så han skulle slippa vara själv igen tills Pontus kom hem. Jag skulle nämligen in till Linköping och göra ett litet ärende så för att slippa dra på barn och vagn så erbjöd sig Sandra passa Hugo tills Pontus slutade jobbet. Haha sicken tur man har ibland, både hund och barnvakt:P Andra gången som jag var ifrån Hugo och et kändes lite tomt...

Ja just det sen hände det en obehaglig sak idag..När jag skulle gå till Sandras jobb och lämna Hugo så var det ett zigenarpar som stog med en jättesött liten hundvalp på gatan. Jag kunde ju inte motstå så jag frågade om jag fick klappa den och visst det gick ju bra. När jag sitter på huk och klappar den så hör jag hur en man ropar till så jag vänder mig om. Då visar det sig att den ena av de två hade varit på väg att ta min handväska som låg i vagnen intill Hugo. Fast enligt henne så skulle hon bara kika på bebisen. Jag såg det ju inte men enligt gubben som ropade till när han såg henne med handen i vagen så var hennes hand på väg mot väskan och inget annat. Jag har alltid blivit så arg när folk pratar illa om "zigenare" och säger att de bara stjäl, för jag tycker verkligen att det är att dra alla över en kant. Men idag vet jag fan inte... i och för sig såg aldrig jag om hon verkligen var på väg att ta väskan eller om hon bara ville kika ner i vagen på Hugo. Men jag tycker ju att om hon velat kolla på bebisen att hon frågat först innan man rycker i vagnen. Jaja det är bara tråkigt när sånt händer och om hon hade tänkt ta min handväska så hade det inte blivit roligt för henne *morr*:)

Inga kommentarer: