20 september 2008

Pontus vill ha öl

Pontus ligger i soffan och tycker jag ska passa upp på honom och ge honom en öl:P Javisst kan jag göra det men jag hade precis satt mig här för att skriva en rad eller två, så han får allt vänta lite tills jag är klar:)

Vad har hänt idag då? Ja vi vaknade klockan 03.00 då Hugo tyckte att det var dags att stiga upp och han hade inga som helst planer på att somna om, så det var bara för mamma och pappa att stiga upp. Vi har även varit och kollat på ett hus i Hestra idag tillsammans med svärmor och svärfar som rådgivare. Japp Pontus har fått husdille (eller det har han väl alltid haft då han egentligen inte alls är lägenhetstypen) och han börjar få mig mer och mer åt det hållet också. Jag skrev för ett tag sedan att vi var intresserade av att flytta till något annat som ligger bättre till. Vi hade då satt upp oss på väntelista över några jättefina lägenheter här i Tranås. I veckan så var vi faktiskt och kollade på en då de hade fått en trea ledig. Dock så har vi räknat på det hela och med en hyra på 5500 skulle vi kanske klara det....men då hyresgästföreningen har gått in och sagt att de tar för lite (ja ni läste rätt för lite) betalt för de lägenheterna så blir det säkert en hyreshöjning snart plus den årliga hyreshöjningen som kommer vid varje nyår så blir hyran nästan på 6000 och det har vi verkligen inte råd med. Så varför inte investera i ett hus? Där betalar vi ju iaf pengarna till oss själv och inte till en hyresvärd. Men huset i Hestra var inget för oss. Det var ett STORT renoveringsobjekt och det har vi vare sig tid eller pengar till. Men vi har lite fler saker på gång så vi får väl se:) Hus ska man ju inte bara köpa för köpandets skull, det måste ju kännas rätt så vi får se vad som sker.

Haha Pontus ligger i soffan med en sovande Hugo på armen och en sovande hund på golvet nedanför, såå söta mina tre prinsar är!! Älskar er allihopa:)

Inga kommentarer: