30 september 2008

2 månader

Idag blir våran lille prins 2 månader gammal, inte klokt så fort tiden går haha:) Var på bvc på två månaderskontrollen idag och allt var såå bra med honom. Nu är han 60 cm lång och väger 6330 gram, växer som bara dän ju:-) Vi har faktiskt fått plocka undan lite kläder från hans garderob som är för små nu..kläder i storlek 56 och ner kan han inte ha längre, som tur är har vi fått så mycket kläder i alla möjliga storlekar så vi slipper köpa en massa nytt. Det hade blivit svårt om vi inte haft så snälla familjer som ställer upp för oss. Inte lätt att alltid ha det tajt med pengar, men vi klara oss ju och det är huvudsaken.

Fast det känns lite deprimerande att denna månad så har vi bara handlat mat för de kronor som vi fått över efter att ha betalt alla andra "standardräkningar". När Pontus var inne på internetbanken och kollade så stod det Willys och ICA på alla köp den senaste månaden haha. Ja det är ju tur man är medlem hos ICA som man får lite rabatter ibland också när man handlar där så mycket:) Haha Pontus tyckte det var tantvarning på mig när jag skällde på honom för att han glömde dra sitt ICA-kort när vi var och storhandlade sist.. men vaddå det ger ju en massa extra bonuspoäng som i sin tur blir till bonuscheckar ju och det är alltid bra att ha:) Jag blir heldeprimerad om jag glömt dra mitt ICA-kort om jag har handlat där...ju mer man handlar för dessto mer bonuspoäng får man ju. Haha nej nu ska jag sluta propagera för medlemskort hos matvaruaffärer, det låter faktiskt lite töntigt nu när jag läser igenom det men skitsamma det bjuder jag på:D Go ICA-kort!!

Inga kommentarer: