29 juni 2017

Semester!

Första gången i mitt liv jag ska ha 4 veckors ledigt på sommaren (betald). Förra året var premiär med betald semester men då hade jag bara tre veckor, i år blir det fyra veckor vilket ska bli sååå skönt!

Dock känner jag mig så förkyld (som vanligt). Känt mig seg i kroppen hela veckan och varit snorig och dan. Har undvikit att träna i hopp om att det skulle gå över men nu ikväll känner jag mig helt finito.

Fast dagen har gått i ett så kanske är mest trötthet. Hoppas det.

Jag hade öppning idag så började tidigt. När jag slutade så drog jag till Elin och Minna en sväng. Mamma kom dit med så vi drog till en handelsträdgård som sålde ut mängder med blommor. Passade på att köpa en massa så jag har lite att plantera i mina krukor. Inte hunnit med det än, men det blir nog bra när det är klart sen:-)

Åkte sen hem där Pontus grillat till middag. Tina och Jocke var här och blev bjudna på mat. När de sen åkt hem drog hela familjen iväg så Ebbe skulle få leka av sig med Åscar. Barnen fick även de leka av sig men med sina kusiner:-)

Klockan var nog nio innan vi var hemma och det var två extremt trötta barn som klev ur bilen. Trötta som i skrik och gap så det är väldig skönt för öronen nu när de äntligen gått och lagt sig.


Minna var däremot på strålande humör när vi sågs idag. Själv tycker jag att jag ser väldigt sliten ut på bilden. Osminkad och rynkig med stripigt hår, men Minna väger upp det som tur är:-)

//Sofie

Inga kommentarer: