26 juni 2017

Vår Midsommarhelg!

En liten sammanfattning av vår midsommarhelg kommer här:-)

I torsdags styrde vi bilen ner mot Falkenberg. Elin och Anthony med Minna plus mamma och pappa var redan där när vi kom fram. Anthonys familj har nämligen en stuga i Falkenberg och bara ett stenkast därifrån så hyrde vi och mamma och pappa en egen stuga på en camping.

Vi åt pizza tillsammans på kvällen och barnen fick leka av sig innan vi åkte och gjorde oss hemmastadga i vår stuga. Det var som ett loft i stugan, så där uppe sov Pontus, jag och barnen vilket var helt perfekt.

Midsommarafton bjöd till en början på strålande väder! Pontus och jag tog en morgonpromenad på stranden och det kändes som vi skulle kunnat varit utomlands. Varmt, strålande sol och klarblå himmel!

Sen tog Pontus och jag på oss uppdraget att handla maten inför dagen. Vi fick armbåga oss fram inne på mataffären men vi lyckades få med oss vad vi skulle:-)

Lunchen åt vi ute i det fina vädret men sen på eftermiddagen så kom regnet.

Jag invigde min nya fina klänning. Älskar den blåa färgen i kombination med mönstret! Någon krans på huvudet blev det tyvärr inte i år.

Men Hugo och Leah hade blommor i håret. En stund i alla fall:-)

Den obligatoriska jordgubbstårtan!

Gladast över den var Minna som för första gången i sitt liv fick smaka på tårta! Och för första gången i sitt liv satt hon blixt stilla i flera minuter:-)

Vi hade tänkt gått ner på midsommarfirandet på stranden men då det tokregnade så struntade vi i det. Vi spelade kort, kastade pil och roade oss på andra sätt i stället.

På kvällen grillade vi och då anslöt sig även Anthonys föräldrar. Blev en väldigt lyckad midsommarafton trots varierande väder.

Morgonen efter hade vi ställt klockan tidigt då vi hade planerat en tur till Ullared! Jag har inte varit där på säkert ett par år och barnen var supertaggade då de var bebisar sist de besökte det stora gula varuhuset.

Mamma, Elin, jag, Hugo och Leah var det som åkte iväg. Men fy...Trodde folk skulle ligga hemma bakfulla från gårdagens firande men icke. Det var relativt lugnt med folk när vi kom men det ökade bara på hela tiden.

Blev lite bra och ha grejer inhandlade, faktiskt inget direkt onödigt, innan vi packade in oss och åkte tillbaka igen.

Då hade vädret vänt minsann! Så efter lunch på gårdagens rester drog vi alla till stranden där några vågade sig på att bada helt, några inte alls, medans vissa gjorde en bra kompromiss och badade fötterna/benen (=Minna och jag). Härligt att få vara vid havet när vädret är så fint (som det ju faktiskt var i mellan åt).

Sen hade vi en jättetrevlig kväll tillsammans alla där Anthonys mamma hade lagat sån himla god middag till oss.

Igår (söndag) var det minsann inte vilket dag som helst utan världens bästa mammas födelsedag! Hela 60 år fyllde hon och det firades. Vi ska åka iväg i slutet av augusti/början av september till Mallorca allihopa för att fira henne men lite uppvaktad på sin rätta dag är ju ett måste.

Vi pimpade stugan med ballonger och serpentiner, ordnade gofrukost och så sjöng så vackert (barnen hade dessutom tutor som de blåste i) för födelsedagsbarnet. Gav presenter av åt frukost ihop.

Sen packade vi ihop oss för att åka hemåt. Mamma visste inget men när de kom hem så var vi alla där med och Erik och Frida hade ordnad med grillat och efterrätt som vi åt tillsammans alla. Trevligt avslut på en bra helg.