23 augusti 2019

Inget gym, dåliga fötter och värdelös skolskjuts

Vilken dag det blev igår. Jag åkte vid kvart i sju på morgonen och kom hem vid halv nio på kvällen... jobb, fotanalys och tennnisträning som gjorde dagen lång.

Jag även reda på att gymmet jag tränar på ska stänga! Inte bara stänga utan redan den sista september! Stod en artikel i tidning om det. Jag var och tränade där kvällen innan och det stod ingenting om det där då eller någon som sa något. Jävla skit av två anledningar. Ena att jag har en årskort som gäller till mitten av juli nästa år och som jag inte vet om jag får tillbaka några pengar för. Det andra att jag inte vet vart jag ska börja träna någonstans nu? Finns inget annat annat liknade gym i stan....

Efter jag jobbar igår var jag på en fotanalys. Jag är ju inte bra i mina fötter/vader. Jag får skitont när jag springer och känner av det även när jag går.

Fick träffa en jättebra fysioterapeut och mina fötter blev ordentligt undersökta. Det fanns många fel och löparskorna jag köpt och trott varit bra för mina fötter var det inte alls. Jag fick sämre i de skorna än vad jag gjorde barfota...

Jag behöver verkligen bli bra så jag kom ut från besöket med ett par nya skor och två ilägg att ha i skorna plus att jag fick betala en bra slant för själva besöket. Summan slutade på nästan femtusen kronor... hoppas verkligen att de kommer hjälpa!


Det kommer ta tid att vänja sig och tills det kommer kännas bättre, men nu jävlar ska jag kunna ut och springa igen snart!

Sen har vi fått bråka med skolskjutsen igen. Våran eviga tradition så här års. Hugo blev inte hämtad av någon buss i skolan alls igår så nu är den här mamman på krigsstigen. Aldrig att det bara ska kunna få funka och rulla på.

En intensiv dag igår så det är skönt med fredag idag!

// Sofie



Inga kommentarer: