16 februari 2021

Hej sportlov!

Det är så himla tomt här hemma. Både barnen och hunden är på sportlovsmys hos farmor och farfar. Kvar i hemmet blev Pontus och jag som måste jobba. 


När jag slutade jobbet igår så åkte jag till gymmet en sväng och körde ett pass. 


Tänkte att alla skolungdomar som tränar kommer dit på andra tider nu när de har lov, men icke... Men som Pontus sa de går väl upp först på eftermiddagen nu när de är lediga. 


Pontus och jag skulle åka längdskidor sen så jag åkte hem och började greja med tvätten etc. iväntan på att han skulle sluta. Han kom hem halv sju på kvällen... Han fick jobba över så någon skidåkning för oss blev det inte tyvärr. 


Blir lite förslöad när vare sig barn eller hund är hemma. Annars hinner jag med så mycket på en vardagskväll men igår när vi var ensamma lyckades jag inte ens få till någon middag.


Så Pontus stannade på hemvägen och köpte med sig lite gott och blandat från charken på Ica.


Det blev en helt okej moddag det med. Räksemlan var riktigt god! 


Såg ett par avsnitt av Taskmaster innan mina ögon slog igen för natten. Somnade alltså på soffan. 


//Sofie 

Inga kommentarer: