31 maj 2021

Alla mödrars söndag

Mors dag var det igår. Jag vaknade dock upp utan mina barn. Lite tomt men ändå inte helt dumt med tanke på var jag befann mig ändå. 


Eller ja, Ebbe väckte mig redan vid 04,00. Han stod och drog med tassen på mig så jag gick upp och iland med honom. Tänkte att han var akut bajsnödig eller något men han var mer badsugen. Jädra hund... 


Satte en stund på klippan och sög in morgonen innan jag gick och la mig en stund till sen. Det var ju ändå söndag så lite sovmorgon ville jag ändå ha. 


Vi käkade frukost på båten sen. Utan smör på smörgåsarna då vi glömt det hemma. Jag förstår inte folk som äter mackor utan smör. Så himla torrt och trist! Nej smör är ett måste på mackan. Men med mycket ägg och kaviar på så slank det ner även utan:-) 


Vi tog oss en promenad kring ön men det blev inte så långt som planerat då inte bara smöret var glömt hemma utan även min gympaskor. Det gick sisådär att gå i ballerinaskor. Men jag gjorde ett tappet försök! 


Pontus badade sen (galning) och jag la mig och fortsatte läsa. Framåt lunchtid så tufflade vi iväg igen mot Tranås. Käkade en sen lunch i båten medan vi åkte. 


Helt perfekt väder! Det var nästintill vindstilla på hela sjön. Inga som helst problem att kunna sitta uppe på däck och sola medan vi åkte. 

När vi lagt intill sen blev det en sväng hem för att fräscha till oss lite. Jag hoppade in i duschen och bytte kläder. Jag som inte hade badat i sjön. 


Sen for vi iväg för att hämta hem våra barn. De var hemma hos mormor och morfar och när vi kom dit skulle de precis fika så vi fick lite mors dag fika där med.


Mammas goda cheesecake med massa bär på! Bären är riktigt goda nu. Jordgubbarna kan jag äta hur mycket som helst av. 

Efter lite fika så packade vi in oss i bilen för att åka till nästa mors dag firande. 


Vi möte upp Pontus föräldrar och bröder med familjer nere vid Asbybrygga för lite grillning. 

Jag var helt mätt efter lunchen och cheesecaken så jag stod över både hamburgare och rabarberkakan till efterrätt. Tror värmen spelar in med att man inte är lika hungrig i det här vädret. Barnen var i otakt med maten också så de var inte heller hungriga. Jag som sett fram emot och få äta årets första rabarberkaka kunde verkligen inte förmå mig äta något av den. Då är jag mätt. 



Varmt var det! Så varmt så vi letade upp lite skugga att vara i en stund. Barnen rodde roddbåt och badade för fullt. De gjorde v med sina sista energi för den här helgen kan man säga. 


Ebbe hittade som vanligt en liten pinne att underhålla sig med. 


Vilken helg vi fick! Så underbart på alla sätt och viss. Men vi var trötta på söndagskvällen. 


Barnen var så trötta när vi kom hem sen. Vi åt lite av maten som var kvar från grillningen och sen blev det bums i säng för oss alla. 


//Sofie 

Inga kommentarer: