25 maj 2021

Den andra dagen i veckan

 

Hejsan hoppsan tisdag! Jag vaknade vid tre och kunde inte somna om. Var helt pigg! Skitjobbigt... När klockan blivit fyra gav jag upp. Klev upp och hoppade i träningskläderna och drog till gymmet istället. 


10 plus grader och regn prick hela dagen. Då tar till och med jag på mig långbyxor. Barfota var jag dock. Nån måtta får det ju vara. Det är ju ändå maj månad liksom.

Hade utbildning på eftermiddagen så slutade senare än vad jag brukar. Det märktes. Hann ingenting hemma innan jag och Leah for iväg till hennes friidrottsträning.

Jag gick promenad med Ebbe undertiden. Japp mitt regnställ fick komma fram även idag. Spöregn och blåst. Kunde lika gärna varit höst. Var helt genomblöta efter vår timmes promenad. 

Blev även en sväng in på mataffären innan vi for hemåt. Alltid är det något som behöver handlas därifrån. Kvittar om jag så storhandlat mat för flera tusen kronor som fattas det alltid något. 


Pontus hade lagat till stekpotaits, falukorv med stuvad spenat som var klart lagom när vi kom hem. Så jäkla gott! 


//Sofie 



Inga kommentarer: