30 juni 2022

7700

Det här blir mitt 7700:de inlägg i bloggen, hur galet låter inte det? Fast har ju ändå bloggat sen 2007 även om det inte var så kontinuerligt i början och med alldeles för få bilder. Men det var ju lite krångligare på den tiden med såna grejer. 


Körde på grönt och blommigt i tisdags. Livade upp dagen som annars bjöd på regn och åska. När jag åkte till gymmet var det strålande sol när jag åkte därifrån öste regnet ner och sen kom åskan och blixten. 

Hann som tur var att göra mig i ordning för jobbet innan strömmen gick. 

Efter jobbet åkte jag med Leah in till stan en sväng då hon ville kika i några butiker som hon hade presentkort i. 


Leah är så lik sin moster ibland. Här strosas det inte runt och kikar lite på ditten och datten. Här går man med bestämda steg och kollar på det man tänkt och sen vidare. I ett högt tempo. 


Stannade till och tog en fika på Linds konditori. Leah valde Desiréebulle som hon älskar. Jag var så sugen på en god kanelbulle eller liknande men att gå och fika på eftermiddagen är inget bra för typ allt är slut då. Så jag tog en bakelse med grädde. Tänkte det kunde få fart på min tröga mage. Min mage är ju som den är och ofta brukar grädde sätta fart på den. Ja lite för bra till och med, men ibland kan det slå helt tvärtom och det gjorde det tyvärr den här gången. Fortfarande lika stenhård. Men den var god i alla fall. 


//Sofie 


Inga kommentarer: