28 juni 2022

Soligt och varmt


Att vakna precis vid vattnet när det är så här varmt är ju helt underbart. Ännu mer underbart hade det varit om vattentemperaturen hängde med men det fick bli ett snabbt och kallt morgondopp. 

La mig sen på bryggan och värmde mig i solen. Blev varm rätt så snart igen om jag säger så. 


Men det gäller att vara på sin vakt för lämnar man platsen för bara nån sekund så passar Ebbe på att sno åt sig solplatsen. 


Hugo han var inte heller på sin vakt utan åkt i plurret med kläder och skor på. Hans far hade en hämnd på honom så rätt som det var åkte han i sjön. 


Han tog upp jakten på honom men Pontus var för snabb på sup:en.


Kände att jag behövde sola lite för att jämna till den fula brännan jag fått dagen innan. Men rätt som det var dök det upp moln på himlen! 


Vad fan? Det är vi inte vana vid. Har ju hunnit vänja mig av vid sånt på de här dagarna. 

Mitt på dan sen så åkte alla hem åt sina håll. Pontus och Hugo tog båten hem medan jag och Leah åkte bil. Stannade till och handlade med lite jordgubbar att äta. 


Enkel och uppfriskande lunch i värmen. 


Mitt i den gassande solen hade vi till och med över fyrtio grader på eftermiddagen. Inte konstigt att det kändes som man skulle rinna bort i svett... 


Vi var såklart tvungna att åka och svalka oss! 


Och äntligen en vettig badtemperatur! Så underbart skönt var det. Hade kunnat legat kvar där i vattnet resten av dagen. 

Kan säga som så att det blev flera vändor bort till sjön den här eftermiddagen/kvällen. Hur kan man inte bada när det är så här varmt? Det är ju det enda vettiga man kan göra för att inte svettas bort. 


//Sofie 




Inga kommentarer: