01 juni 2022

2 årskalas!

Lördagen var regning men söndagen bjöd på strålande sol!


Mors dag var det ju med så dagen till ära fick jag finfrukost i form av nybakta frallor och massa gott tillbehör. Efter frukosten och lite plock med tvätten (den slapp jag inte trots att det var mors dag) tog jag med Ebbe ut på promenad i det fina vädret. Man får passa på att njuta när solen visar sig. 


Efter lunch sen så åkte Hugo på fotbollsmatch medan vi andra åkte på kalas. För det var ju inte vilken dag som helst i söndags, det var ju Tilde och Lykkes födelsedag! Hela 2 år blev de. Så galet! 

 
Många presenter blev det att öppna för födelsedagsbarnen. 


De hade även fått en studsmatta av sina föräldrar så den användes flitigt under kalaset. 


Sötnötarna❤️


Det var rätt livat på studsmattan och extra kul blir det ju med ballonger. 


Sen bjöds det på tårta! Varsin såklart. 

Lykke tog i allt hon kunde för att blåsa ut ljusen på tårtan. 


Är det tårtkalas så är det! Då njuter man och häver in tårta med handen. 


Tilde var väldigt nöjd men tillskillnad från syrran använde hon sked. 


Fotboll spelades så det var ju också tvunget att hållas ett öga på. 


Ännu mer studsande på studsmattan. 

Ja vi hade en jättetrevlig eftermiddag. Tyvärr ingen bild tagen med båda födelsedagsbarnen. De var inte så samarbetsvilliga till det om jag säger så. 


Vi fick åka hem sen då Leah hade friidrottsträning och Hugo skulle komma hem från sin borta matchen som han varit iväg på. 


Jag fick en morsdag present av Hugo med på kvällen. En burk med favoriterna! 


I vår familj så är det nästan alltid jag och Ebbe som går och lägger oss först på kvällarna. Ebbe är lika kvällstrött som sin matte. Hör han att jag går in i sovrummet kommer han efter och lägger sig i sin korg och somnar direkt. Precis som sin matte. 


//Sofie 

Inga kommentarer: