21 januari 2024

Gym, baka bröd och massa innebandy

 

Ännu en dag som jag kunde starta på gymmet. Såna dagar gillar jag. Är bara lite segt att komma tillbaka igen. Jag vill bara kötta på från där jag var sist men 3 veckors sjukfrånvaro säger annat. Men det vänder rätt snart igen. Bara man kommer igång så är man snart tillbaka där man var innan. 


Efter frukost och en dusch blev det till att åka för att lämna av Hugo som hade hemmamatch. 


Jag, Pontus och Ebbe tog oss en promenad i väntan på att matchen skulle dra igång. Många hundpromenader i vänta på olika matchstarter har det blivit genom åren. 


Det var härligt att komma ut i friska luften. Idag var det bara en minus grad ute så riktigt varmt ju! 

Hugos match blev onödigt spännande. De ledde med 5-1 och när det var 4 minuter kvar gör motståndarna 5-2. Slutresultatet? De vann med 5-4 men fy så nervöst det var. Det kan verkligen svänga såååå fort i innebandy! 

När vi kom hem sen ställde jag mig i köket och bakade bröd. Jag hade köpt jäst för att baka av, men inte hunnit tidigare så nu fick jag stressbaka ihop ett gäng frallor. Varför stressa? Jo, Leah blev inringd att vara med och spela tillsammans med 08-laget så det blev ännu mer innebandy den här söndagen. 

Hann precis i tid till att matchen skulle börja. Leah gjorde strålande debut och smackade in de två första målen. Sen blev matchen inte så spännande då de vann med 11-3. Men roligt med vinst! Och kul att Leah gjorde mål i premiären. 


De förlorade gårdagens bortamatch så tror det var extra gött med vinst. 


Jag åkte sen för att handla mat, hem, packa upp och därefter äta tacos framför Sveriges match i handbollen. 


Ny kallar tvättstugan och sen kallar sängen på mig. Varför är helgerna så fort för?



//Sofie

Inga kommentarer: