28 januari 2024

Gud förbannat vilken jävla show

Den här lördagen startade tidigt då vi skulle åka upp till huvudstaden. Skönt att komma iväg tidigt och slippa körerna upp i Stockholm.


Vi lyckades väl åka i tio minuter sen blev vi stående i tjugo minuter innan vi kunde åka vidare. Väl i huvudstaden sen flöt trafiken på utan några som helst problem. 


Blev bjudna på sopplunch med pannkakor när vi kom fram. 


Sen tog Gösta och jag en middagslur i soffan. Så himla trött! Sov som en kratta under natten pga våra husdjur. Vet att jag brukar skriva att bortskänkes annonsen är nära men den här natten gick tankar till veterinären med en viss sorts spruta. 


Tankarna far iväg när man inte får sin sömn. 


Pontus roade sig med att bygga lego. 


Jag, Sandra, Hugo och Linus tog oss sen in till stan. Killarna fick biljetter till Leif och Billys show av oss i julklapp så vi skulle och det. 


Jag är inget jättestort fan så hade inga direkta förväntar om jag ska vara ärlig. Men jättekul att komma iväg och hitta på något bara vi. 


På plats och redo för show! 


Tror inte jag varit på Scala teatern innan.  Trevlig att man kunde köpa dricka och ta med in i salongen. 


Hade som sagt inga direkta förväntningar men det var så bra! Riktigt bra gjort med snyggt upplägg innehållande både humorsketcher, musiknummer, allvar och mycket skratta. 

Linus började skratta så fort de klev på scenen. 


Vi var väldigt nöjda alla fyra efteråt! 

Tog sen pendeln tillbaka hem till dem och där hade Pontus lagat middag till oss. 


Det blev en snabbvisit då vi sen styrde hemåt efter middagen, men en väldigt trevlig snabbvisit! Linus vill gå på fler föreställningar så vi måste planera in nåt mer framöver. 


Jag tycker ju det är väldigt kul att gå på sånt här. Teatrar, musikaler, standup, humorshower etc. är ju sånt man bör unna sig att gå på titt som tätt. Ja, även att gå och se olika sportevenemang tycker jag man bör unna sig då och då. Det är ju så kul att gå och se sånt live! 




//Sofie 

Inga kommentarer: