30 januari 2024

Tröttmössan på

Måndagen kom och jag sov som en kratta även den här natten. Jag är inte van vid att sova dåligt. Visst under småbarnsåren var sömnen inget vidare, men förutom då har jag varit väldigt förskonad mot att ha sömnproblem. 


Nu kunde jag inte ens skylla på djuren. Låg klarvaken och klockan var 03. Kände att jag behövde få ihop mer sömn så ställde om alarmet och struntade i träning innan jobbet. Kunde lika gärna åkt och tränat. Låg ändå klarvaken och vred mig i sängen så någon mer sömn fick jag ändå inte. 


Efter att ha kommit med tåget blev det hämtning av barn som tränat och sen ÄNTLIGEN hem. Var så trött hela dagen och längtade så efter att bara få komma hem. 


Åt middag och kollade sen på senaste avsnittet av Taslmaster. 

Perfekt avslut på en annars väldigt seg och grå måndag. Känns det att det är i slutet av januari, månaden som aldrig vill ta slut? Det gör det. 



//Sofie

Inga kommentarer: