10 mars 2009

Nu är jag här igen

Åhh jag får damp på Telia!!! Igår fick vi hem ett brev (efter flera veckor) om att vi inte kan ha Telia ute hos oss då det inte funkar. Och så är de fräcka nog att kräva oss på pengar för de tre månaders uppsägningstid som vi har men hallå! Vi har ju inte begärt att sluta som kunder hos dem, det är de som inte kan leverera sina tjänster till oss och då ska väl inte vi behöva betala för det? Usch får ta tag i det imorgon.. Måste fixa ny boxer till TV:n också, trött jag blir!! Allting tar ju värsta långa tiden också så vi lär ju inte ha fått igång något Internet och TV den närmsta månaden, surt. Men men det är väl ett I-landsproblem det med som alla andra problem vi drabbas av i det här landet haha:-)

Nu sitter vi ute hos Pontus föräldrar och lånar dator och skrivare. Pontus ska skicka iväg en massa jobbansökningar och jag ska försöka få iväg några jag också. Pontus sista vecka är ju egentligen denna vecka men nu helt plötsligt har hans chef gått med på att ge honom lite förlängt, hmm han är lite små lurig hans chef men det är ju bara bra om han får några månader till. Annars så har jag målat badrummet på övervåningen idag och varit och tränat. Jag och Hugo lunchade tillsammans med Sandra också idag, rikigt trevligt. Var inne på Colorama och köpte färg plus valde ute en tapet till Hugos rum. Det blir blåa väggar och sen en liten fondvägg vid sneväggen där han ska ha sin säng. Nalle Puh blev det på tapeten, jättefin:-) Kommer nog bli bra när det är på plats. Imorgon så kommer Pontus mamma ut och ska hjälpa till i huset så då hoppas jag vi får lite gjort. Det är jättesvårt att få någonting gjort när man är själv hemma med Hugo och Poker. (Jag har egentligen lovat mig själv och aldrig mer klaga på sådana saker då jag sett något avsnitt av "familjen annorlunda" på TV:n. Men det håller inte på och renovera sitt hus och lever i ett stort kaos får jag väl säga till mitt försvar....:). Nu ska jag ta tag i mitt jobbsökande innan någon annan hinner få jobbet före mig hahaha:)

//Sofie

2 kommentarer:

Hannah sa...

Så typiskt Telia det där, jäkla typer.


Hahaha, ja, du skriver alltid så fyndiga och roliga kommentarer. Jag undrar vad du får allt ifrån :P
Misstolka? Skulle jag?! Förstår inte vad du pratar om ;P Kramar!

Anonym sa...

gillar inte riktigt, attdu anväder ordet damp i meningar... du vet väl var det är va?? och att det finns dem som har det,va??!!

/anonyma tjejan