16 juni 2024

Den prickiga klänningen är min!

Den här gråa och blåsiga lördagen åkte jag och Leah in till stan för att göra några ärenden och passade på att kolla in studenterna som firades denna dag. Men jag hade visst missuppfattat när de skulle komma åkandes på flaken så vi fick lite mer tid att slå ihjäl innan studenterna kom åkandes. 

Gick in på KappAhl som hade 20% extra på all rea. Blev så glad för ÄNTLIGEN hängde klänningen jag sucktat efter så länge bland reaplaggen! Tror den här klänningen kom in i höstas/tidig vinter men jag har varit för snål för att köpa den. Tänkt att jag kan ju slå till när den kommer ut på rea för det kommer den ju göra rätt som det är. Som jag kollat varje gång de haft rea men nej nej. Den har aldrig varit med förrän nu! 70% nedsatt totalt så självklart fick den hänga med hem nu. 


Och nej man kan inte ha för många vitprickiga klänningar. 


Vi hann även med att ta en lunch på Espresso house. Äter typ aldrig där för det kostar ju en halv förmögenhet, men så gott det var! Tog en kyckling bagel som var så himla god. 


Det var nitton grader ute men det blåste halv storm så det var isande kallt. Regnet höll sig som tur var undan så studenterna kunde fira utan att bli genomblöta. 


Känns så avlägset sen när man själv tog studenten och det är ju faktiskt 17 år sedan så kanske inte så konstigt. 


Byggprogrammet hade en annorlunda traktor som körde dem. 


Ett annat program valde en lite mindre variant att åka omkring i. Så roligt att se alla olika ekipage. Men en sak måste jag bara gå klaga på. Skriv för tusan vilket program ni tar studenten från så när de som står och kollar vet vilket ekipage som är vilken avgångsklass. 


Såg flera som hade massa fin text skrivet överallt men inte något om vilket program de gått. Det hör väl ändå till? 


Hoppade sen in på Hemköp för att handla vaniljsås till rabarber och jordgubbskakan som vi hade rester kvar av från gårdagen grillkväll. Den här vaniljsåsen slår Ekströms alla gånger om! Dessutom är den typ 10 kr billigare och nu fanns det även rabattkupong så fick den ytterligare 5 kr billigare. Visste inte att det fortfarande finns såna här rabattkuponger i butikerna. Bara att tacka för det är alltid roligt att handla billigare. 

Skjutsade sen Leah till tåget och passade då på att träna när jag ändå var i närheten av gymmet. 


Det var ingen större trängsel där en lördagseftermiddag i juni. 


For sen förbi för att hämta Pontus och Ebbe som grejat i båten hela dagen. 


Det har blivit så fint sen de gjort i ordning nere i hamnen. Tycker dock det är lite halvläskigt att balansera på spången ut till båten. Känns som man lätt skulle kunna trilla i eller råka tappa något man bär på i sjön. 


Kvällen spenderades sen framför fotbollsEM och med ett rejält glas bubbel. Kul med mästerskap då har man alltid något att kolla på. 


Men så kallt och ruggigt. Satt med min varma tjocka filt, långärmad tröja, mysbyxor och raggsockor och frös ändå... Hade glömt balkongdörren öppen i sovrummet så nör jag skulle sova var det iskallt sär inne. Somnade med mina raggsockor på fötterna. Juni, det är för fan juni! Kom igen nu vädergudarna. 




//Sofie


Inga kommentarer: