26 juni 2024

Första semesterdagen

 


Måndagen denna första semesterdag inleddes på gymmet. Jag vaknar ju när Pontus klocka ringde och sen låg jag där och försökte somna om men det gick inte. Så hoppade i träningskläderna och drog till gymmet istället. 


Väl hemma igen blev det frukost i form av jordgubbar som vi hade kvar nere i matkällaren. 


Satte mig sen ute i trädgården och började planetera alla blommorna som inhandlades dagen innan. Inte dumt alls att sitta där i morgonsolen och plantera samtidigt som jag lyssnade på sommar i P1. 


Annars bestod den här dagen av logistik kändes det som. Hugo skulle komma hem från sin minisemester uppe i Stockholm men såklart var det tågkaos. Spyr på tågtrafiken just nu. Det strular ta mig fan hela tiden. 


Skjutsade hem Alma och träffade Cissi en sväng vilket var trevligt. Leah fick hipp som happ börja sommarjobba. 

Hon säljer jordgubbar på torget så var och lämnad av henne så hon kunde få jobba lite. Var såklart tvungen att köpa ett par liter jordgubbar av henne också innan jag åkte igen. 


Och efter mycket om och men så kom Hugo tillsist hem. Skönt att ha honom hemma igen. Det är så tomt när någon i familjen är iväg. Om bara några år sitter vi själva här Pontus och jag vilket jag nästan kan få panik över att bara tänka på. Om fyra år fyller Hugo 20 år och Leah har fyllt 18. Galet med tanke på att de är 8 och 10 år gamla. 



//Sofie 

Inga kommentarer: