26 juni 2024

Shopping på årets varmaste dag

Vaknade tidigt även den här dagen. Men då vi skulle iväg så orkade jag inte stressa med att hinna träna innan så jag tog en lugn morgon hemma. Grejade med tvätten, betalade räkningar och började inventera i kylen, frys och skafferi inför kommande storhandling så skrev ihop en inköpslista. 


En glädjande sak denna morgon var att tomtetvålen ÄNTLIGEN tog slut! Alltså så underbart att få byta ut den där tvålen till en mer somrig tvål istället för juldoftande tvål. Har längtat efter det sedan efter nyår. 


Den här dagen hade jag lovat Leah att vinskulle åka in till storstan en sväng. Stannade till och plockade upp Minna på vägen så hon hängde också på. 


Började inne på det stora gul/blåa varuhuset. Det är inte ofta jag är på IKEA men nu var det välbehövligt. Behövde köpa nya dricksglas och efter evighetsletande på loppisar utan resultat gav jag upp och handlade här. Köpte även nya påslakan, diskborstar, toaborstar samt en ny fin matta till vardagsrummet! Så himla fin och den var på rea (såklart) så köpte den för halva priset. Ska vida bild på den sen när den är på plats. 


Lunch intogs i Ikeas restaurang. Halva priset på all mat så vi åt tre personer för endast 150 kr. Gott och billigt är den bästa kombon. 


Gjorde sen ett besök även här. Butiker mer i min smak. 


Hittade tre fina klänningar men de passaade tyvärr inte så blev inget köp. Skulle kolla vad för material den ena var gjord av. Förstod nada. 


Men det här fina fatet fick hänga med hem. Har ju så få fat så kände att det var välbehövligt köp *host*. 


Sista besöket var på Bauhaus. Pontus hittade ett presentkort här hemma som han fått i present någon gång men visste vare sig om det var giltigt längre eller vad för belopp som fanns på kortet. 


Mitt livs värsta butiksbesök visade det sig bli. 


Så otroligt varmt ute och inne på Bauhaus var det ännu värre då hela byggnaden hade glastak. Svetten rann så att säga. 


För att sammanfatta kort så stod jag först i kö till informationen, sen köade jag inne i butiken för att få hjälp och sen vänta återigen då produkten inte fanns på hyllan utan behövdes hämtas på lagret. Köade i kassan ut och inser efter jag betalat att jag fått fel produkt från lagret. Ställde mig i kassakön igen men väl framme blev jag hänvisad till informationen. Köade dit och väl framme där fick jag fram rätt ordernummer på den produkt jag skulle ha. Fick återigen gå in i butiken, återigen köa för att få hjälp och återigen vänta då personalen återigen behövde ta sig till lagret för att hämta produkten. Den här gången rätt produkt. 


Fick sen köa igen till informationen där de korrigerade köpet. Asså vad gör man inte för att ett presentkort inte ska brinna inne? 


Höll på att svimma när jag stod där i den sista kön. Så jäkla varmt! Skickade iväg Leah och Minna som fick gå över till Dollarstore för att köpa dricka till oss. 


Vi åkte sen hem till mamma och pappa där vinforar mamma som fyllde år! Pontus kom dit också efter jobbet och även Hugo som också jobbat. Hugo fick börja sommarjobba en vecka tidigare då de hade så extra mycket jobb där han är. Perfekt tyckte Hugo som gärna tjänar lite extra pengar. Skönt att han har moppen och kan ta sig själv dit och som nu även kunde åka till mormor och morfar.

Vi fick fika och framåt kvällen bjöds det på grillad korv. 


Det bjöds även på en hel del bad. Isande kallt i vattnet men ändå skönt efter en heldag i storstan i brännande hetta. 


Första badet för den här säsongen för min del. 


Kusintjejerna❤️


Inte dumt alls! 


Hugo drog sen för att träna innebandy med Erik och Aron. Återigen skönt att han bar moppen och kan åka själv hem sen. 



Var riktigt trött när jag kom hem igen. Blev jordgubbar med mjölk och fotboll på tv:n innan ögonen föll ihop för natten. 



//Sofie 



Inga kommentarer: