04 mars 2010

Ingenting gjort...

Väntar på att Pontus ska komma hem. Han skulle åka och hämta Poker hos sin mormor efter jobbet men har fortfarande inte kommit hem. Sega karl... Blir irriterad på han ibland för det är ofta han säger "jag kommer då.." Sen dröjer det en extra timme ändå innan han dyker upp för att det varit en massa andra saker på vägen. Inget med det men just det där att ringa och tala om det är tydligen väldigt svårt. Irriterande då jag planerat att få massa skolarbete gjort nu men när jag är själv hemma med Hugo är det stört omöjligt. Försökte städa förut istället men det gick inget bra heller då Hugo bara skulle upp på dammsugaren och trillade hela tiden och gallskrek. När jag plockar undan saker tar han ju fram dem lika fort...För att inte tala om att skura golven. Det tycker Hugo är superkul för då kan han hälla ut allt vatten på golvet, mamma tycker inte det är lika kul.

Inte lätt alltid när man har en liten kille som ska vara med och "hjälpa till" hela tiden:)

Har haft lång skoldag idag. Var så himla trött på slutet så jag trodde jag skulle somna framför datorn. Men vi fick sluta lite tidigare så det var skönt att kunna hämta Hugo på dagis direkt efter de ätit mellis. Nu väntar jag som sagt på att Pontus ska komma hem så jag kan få något gjort av allt som behövs göras här hemma...

//Sofie

Inga kommentarer: