22 november 2020

Häng med favoriterna

Det var en extremt grå, kall och blåsig lördag igår. Isande kallt med ett par plus grader ute och så blåst på det. Men det är väl såna vintrar vi kommer få vänja oss vid. Tror ju som sagt att det här med snö kommer bli mer och mer ovanligt här nere hos oss. 


Pontus han grejade på här hemma igår med lite allt möjligt. Ljusslingorna på verandan har fått komma upp så det livar upp det lite. Men nej, jag kommer inte börja ta fram tomtar, adventsljusstakar och julgran än. Kollar man på sociala medier känns det som alla tagit fram prick allt juligt för flera veckor sen och redan bakat lussebullar och ätit julbord flera gånger. Nog för att det är grått, trist och coronatider men julen startar ju först vid första advent. Man klär ju inte midsommarstången redan i början på maj eller pyntar till födelsedagskalas redan en månad innan? Så förstår mig inte på att man ska göra så med julen? Det är som det är en tävling om vem som älskar julen mest. Ju mer man älskar julen desto tidigare börjar man. Helt galet och så osant. 


Vi livade upp den gråa gårdagen med att hänga med en favorit trio. 


Tilde, Lykke och Majken! 


Det är som vanligt fullt ös när man är där. 

Jag tog med mig de större barnen för att åka och handla lördagsgodis. Det hade jag nämligen lovat att göra så vi begav oss iväg. 


Vi hade sån himla tur då det var helt tomt inne på godisaffären när vi kom dit. Det har jag aldrig varit med om innan men skönt för oss. Hade som backup plan att åka till ett annat ställe om det var för mycket folk men det slapp vi. 


Majken var så taggad på att få sig en alldeles egen liten påse. Hugo var snäll och hjälpt henne och plocka i passade godisar. 


Nöjt gäng med sitt lördagsgodis inhandlat :-) 


Fina Tilde åt mat för glatta livet. Det tyckte hon var gott. Sött så man skulle kunna äta upp hela henne ju! 


Den här köttbullen var rätt nöjd hon med för det mesta. Lite synd att vädret var så trist annars hade vi kunnat gått ut och hittat på något med tjejerna, men vi hade det mysigt inomhus! 

 

När vi kom hem därifrån åkte jag in till stan och gick en promenad med Ebbe i ovädret. Det hade redan hunnit mörkna så därför åkte jag in till gatubelysningen för att gå där. Och även för att köpa sötpotatis pommes! Pontus grillade kyckling till middag så då ville jag ha sötpotatis pommes till, Var så himla sugen på det. Men vad gör karln? Bränner ALL pommes så de är oätliga! Så besviken och irriterad på min man har jag nog aldrig varit (typ)... Tur jag hade en godispåse från vår lördagsgodisshoppingtur annars hade jag nog inte överlevt. 

Mvh dramaqueen. 


//Sofie 



Inga kommentarer: