23 augusti 2021

Sista dagen vecka 33

 

Ebbe väckte mig straxt innan sju och då kunde jag inte somna om så jag tog mig iväg till gymmet och körde ett pass där. 


Invigde mina nya träningstights dagen till ära. Har även bytt skor att träna i. De gamla var rätt utslitna. Hittade dessa hemma i gömmorna och tänkte att de funkar bra att ha på gymmet. Men jag får så ont i fötterna av dem! Det känns som jag satt fel sko på fel fot. Höll på att få panik. Tänkte ta av mig skorna där ett tag men sen gick det bättre. Kommer inte alls ihåg att de här skorna skulle vara osköna? Får testa och köra med dem ett tag till. Det kanske blir bättre. Annars får jag köpa mig ett par nya helt enkelt. Men de här är knappt använda så känns lite onödigt men men. 


Efter att jag ätit frukost så var det dags för nästa träningspass, klippa gräset. Varmt var det ju med ute. Men två och en halv timme senare var jag klar. 


Leah hade friidrottsträning så medan hon tränade gick jag och Ebbe på promenad. 


Fortfarande varmt så det blev en rätt svettig promenad. Men jag klagar inte! Älskar att vi fått lite sol och värme igen. 


Det blev en badpaus för Ebbes del. Kände på vattnet och det var riktigt skönt så jag hade kunnat hoppat i jag med om jag hade haft badkläder med mig. 


Det blev en lång promenad då Leahs träning höll på i nästan två timmar. Till min glädje hittade jag svamp i skogen. Till min oglädje var det ingen ätbar sort. 


Däremot myllrar det av lingon och blåbär i skogen just nu. Helt galet mycket bär! Skulle haft med mig något att plocka i. 


Fick plocka lite blåbär och åt på vägen. Så gott! Hallon och blåbär är mima favorit bär. 


När vi kom hem sen hade Pontus grillat så då blev det middag. Ja sen var det typ dags att förbereda sig inför stundande måndag. Fasen så fort helgerna går. Alldeles för fort! 


//Sofie 

Inga kommentarer: