02 april 2009

Fantasin flödar när det kommer till rubriken...

Nu är jag hemma hos mor och far, eller hos mor för far han jobbar:) Mammas bärbara dator fungerar fortfarande inte så jag kan (detta börjar ju bli värsta standard frasen i bloggen ju) tyvärr inte lägga upp några bilder idag heller.. Ahh bara för jag är dukitg och tar en massa kort med kameran så går det inte att få in dem i datorn, surt.

Mamma och jag har varit en sväng på "stan", haha vet inte om man kan kalla ica, konsum, en begravningsbyrå, 2 pizzerior för stan men det gör vi här på landet i Boxholm iallafall:) Vi var iallafall inne en sväng på biblioteket där mammas jobb stod och sålde fika. Träffade även Jennies ena moster där som inte sett Hugo sen han var pyttepytte liten så hon tyckte det var jätteskoj att se honom. Sen gick vi till Loppiset som finns här (just det ett loppis har vi också här i "stan"!) och där hittade jag en såndär gammal hängare att ha kökshanddukar på! 25 kronor var ett bra pris tyckte jag så jag slog faktiskt till, även att det är tajt med pengar denna månad...Vi hade ute slangbilen hos oss i måndags då det blivit stopp i hela avloppssystemet. Allt vi spolade kom upp i avloppet nere i tvättstugan, nice eller inte. Och igår så fick vi en såå trevlig räkning från dem, nästan 4000 kronor för inte ens 2 timmars jobb! Man ska alltså åka omkring och tömma skit från folks brunnar, det är där man kan tjäna de stora pengarna förstår ni! *ironi*
Surt iallafall men som tur är har vi kvar pengar av lånet då inte allt gått åt till renoveringen så vi kan betala med dem. Hugo sitter nere hos mamma och skrattar som bara dän, tror hon blåser på honom med hårfönen haha. Han är lite lustig våran son för han tycker även om där man dammsuger honom på magen haha, precis som Poker. Han har mycket gemensamt med Poker, de dreglar, de vill ha allt i munnen och de är helt galna i mat båda två! Snäll jag är som jämnför min son med en hund:) Haha nae nu vet jag inte vad jag ska skriva mer, jag hade ju hopppas på att jag kunnat lägga upp lite bilder här men nu när inte det går så ska jag nog ta och kolla min mail istället som jag inte kollat igenom på flera dagar...

//Sofie

2 kommentarer:

SoffiZ-Oliwers mamma sa...

Jag väntar med spänning på bilder;). Hoppas ni får en bra dag! Oliwer är magsjuk, så vi är hemma. Kramar

Tessan sa...

Oj vad trist kostand men så är det väl med hus:). Måste fråga, fick ni låna till till renovering? Kram Tessan