29 april 2009

Stress!!!

Usch vad jag hatar att stressa!! Innan Hugo föddes så var jag alltid lugn i alla lägen, jag hatar ju att stressa så varför göra det? Men nu förtiden (kan ju ha ett samband med husköp och renovering) så känner jag mig nästan alltid stressad! Hatar den känslan! Det känns lika ohälsosamt som när man suttit och tryckt i sig en hel påse godis ungefär...

Fullt upp idag som sagt. Vi ska ha folk hemma hos oss imorgon och igår startade vi projektet "sovrummet". Vi målade tills klockan slog tolv och sen sov vi i ångorna av färgen haha, man kändes sig lite yr på morgonen:) Men jag blev inte nöjd med färgen, allt är ju bättre än vad det var innan men jag blir alltid så besviken när vi målar om väggar för färgen blir ALDRIG som jag föreställt mig. Denna gången tog jag två nyanser ljusare än ursprungsfärgen som jag ville ha bara för att det inte skulle bli för mörk, och gissa vad? Jo den blev mörkare än vad jag trodde... Nu är det ju inte jättemörk färg precis men jag hade velat ha den ljusare. Så ett tips är att ta ungefär tre nyanser ljusare på färgen än vad ni tror för det blir sån stor skillnad när det kommer upp på väggarna! Puder hette våran färg och den skulle vara en jätteljus nyans av gamelrosa men jag tycker snarare den är grisskär på väggen:P Jaja jag ska ta kort på det sen så får ni själva se. Nu har jag faktiskt inte tid för jag har massa att göra. Pontus är iväg och bygger båt och han tog pojkarna med sig så nu måste jag verkligen passa på när jag är själv hemma.

//Sofie

Inga kommentarer: