16 december 2009

Är det en bra idé?

Jag saknar verkligen min kissekatt!! Robbie är helt underbar och bara vill gosa hela tiden men jag tror han saknar sin bror. Satt framför blocket och rätt som det var kollade jag på en massa kattannonser om katter som sökte nytt hem. Då slog det mig att vi kanske ska skaffa en kompis till Robbie? Vet inte alls om det är en bra idé, bara en tanke som slog mig. Det finns ju så många där ute som behöver ett nytt hem. Vet ju att Jenny och Martin hämtade sin kisse på ett katthem. Undra om jag ska höra mig för lite där? Jag vill i sådana fall ha en katt som är ungefär jämngammal med Robbie och som är van vid barn, hund och andra katter. Många krav så det är inte ens säkert att det skulle finnas någon för oss. En tanke bara som sagt. Det kanske inte ens blir mer än så... Men man vet ju aldrig.

//Sofie

Inga kommentarer: