29 december 2009

Segt att gå hemma

När Hugo är sjuk är det som att jag också är det. Man går här hemma i myskläder och försöker göra det så bra man kan för Hugo. Mycket gnäll är det. Febern har inte gått ner särskilt mycket..Fortfarande över 39 grader. Vet inte vad jag ska göra. Han vill bara sitta i knät när han är vaken och det är jättemysigt men det är inte så skönt för magen. Han vill ju verkligen bura ihop sig i mitt knä men magen kommer lite i vägen då:P Då blir han jätteledsen om jag flyttar på honom och ingenting annat duger. Min lilla pojke hoppas han bli bättre snart.

Det han fått i sig idag är välling och blåbärssoppa. Försökte med lite mat med då bara skrek han. Men Poker blev glad som fick resterna istället. Hoppas bara Pontus kommer hem i tid idag! Han slutar ju fyra men det är inte ofta han kommer hem då. Alltid har de någon leverans eller nåt som måste vara klart så det brukar ofta bli framåt femtiden. När man går hemma så här så stirrar jag mig blind på klockan, bara väntar på att den ska bli så mycket så min älskling kommer hem! Dels för sällskapet och sen för att få lite avlastning här hemma. Hinner ju inte göra något vettigt känns det som. Har försökt gå ner i källaren och tvätta flera gånger idag men alla gånger har jag blivit avbruten av något...

Jaja inte så mycket att skriva egentligen. Hoppas alla ni andra har en bra dag, eller i alla fall bättre:-)

//Sofie

Inga kommentarer: