06 december 2009

Mycket besök

Har haft en bra andra advent:) Dagen började med att Hugo sov till klockan 7!!! Oh my good!! Så skönt med sovmorgon! Sen efter frukost och en massa bus så gick Pontus på promenad med Poker och jag städade och dammsög här hemma. Sandra kom förbi en sväng vilket Hugo uppskattade:) Vi hade tänkt köra järnet idag och tapetsera inne i Hugos nya rum där nere men vi hade inget tapetklister köpt, smart.. Dessutom när vi skulle spackla igår så kom Pontus på att Sarah och Krille lånat/fått vårat sista spackel. Så det blev inget av renoveringen av Hugos rum idag. Vi ska försöka planera in en annan dag att göra det på snart. Det går ju fort att göra det bara man kör igång:)

Sen så kom Pontus föräldrar på lunch som Pontus lagat till dem, jag och till oss såklart. Fick sen även besök av Maria och Malin vilket var supertrevligt då det var längesedan sist. Som alltid. Är det så att vara vuxen, att man träffar sina kompisar mer sällan? Kanske kan bero på att när man gick i skolan umgicks man ju nästintill dagligen med sin kompisar men nu mer bor ju alla på olika håll och gör olika saker.. Jaja trevligt var det hur som helst:) Hoppas att vi ses snart igen. Carina och Caroline tittade också förbi en stund. Vi hade köpt en sak av Caroline vi jultidningarna som de var och lämnade. Fika har det blivit idag med, lite för mycket kan jag känna haha. Ska köra hårt denna vecka och inte stoppa i mig något sådant onyttigt mer. Ska försöka ta mig till gymmet också. Har ett rätt lugnt schema denna vecka som kommer så det ska ju gå att pricka in i kalendern tycker jag.

Nu ska jag nog ta och ringa till Jennie som jag lovat att göra idag.

//Sofie

Inga kommentarer: