28 oktober 2012

Tapeter

Jag behöver er hjälp! Vi var ju och valde ut tapeter till vårt sovrum och till Leahs rum. De körde ju någon kampanj så det var 25% på alla tapeter. Perfekt tänkte vi som är trötta på lågpris affärernas tapeter då vi haft en del strul som bekant. Rejäla tapeter helt enkelt för billigare peng,perfekt för oss! Efter vi valt tapeter kom jag på att vi aldrig frågade om vad de skulle kosta. Kan ju faktiskt vara bra och veta. Ringer ner och får då ett par prisuppgifter. Låter bra tänker jag.

Någon vecka senare ringer de och säger att tapeterna finns att hämta i butiken. Jag åker dit och ska hämta dem. Trycker ner mitt betalkort i kortläsaren när jag hör tjejen i kassan säga: "Totalt skulle det hela gått på 11.000 (någonting mer men jag slutade lyssna efter hon sa 11.000..) kr men nu med er rabatt så blir det endast 8.500 kr! Det är ju skillnad" Ehh det var ju då inte riktigt den summan jag hade fått tidigare när jag ringde till dem. Och det sa jag. Då visade det sig att hon förmodligen enbart sagt priset per rulle till mig och inte det totala.

Men herre min gud. 8500 kr för tapeter till 2 rum! Det kan vi bara inte ge... Det visade sig att priset per rulle på tapeten vi valde till Leahs rum var l680 kr. Jag mitt nöt som trodde det var det totala.

Hur som haver! Bara att börja om. Hittade en tapet som vi köpte till vårt sovrum. Till ett mycket bättre pris. Har inte hittat någon till Leahs rum än dock. Kommer bli svårt då jag var så himla nöjd med den vi valde först.

Men nu börjar jag fundera på om den tapeten vi valde till vårt rum skulle passa i Leahs? Vad tror ni? Eller är det enbart idiotiskt att sätta en så ljus tapet i ett barnrum?


//Sofie

3 kommentarer:

Jennie sa...

Haha! Jag tyckte väl det lät billigt eftersom du sa att ni beställt 11 rullar. :)

Tapeten var verkligen superfin! Jag tror att det skulle bli fint med den i hennes rum men tror det skulle bli ännu finare med en tapet med mer färg i. Men annars gillar jag den! Vad heter tapeten som ni valde först?

Anonym sa...

Älskar tapeten! Jag förstår dock att du inte ville betala 8 500:- för de andra! Fy fan!!!

Zouphie sa...

Haha ja jag tänkte det samma när jag sa till dig vad jag fått för prisuppgift och hur många rullar det var:P Blondie jag är:) En blondie utan pengar dessutom:)

Kommer inte ihåg vad den tapeten vi valde först hette...Funderat också på en med mer färg till Leahs rum. Hmm se vad det blir:)