05 oktober 2012

Vad han kan!



Ibland så chockar Hugo mig med saker han kan och vet som inte jag hade en aning om att han kan eller vet något om. Som nu. Nu sitter Hugo och ska måla en teckning. Han ska måla Lucas uppe på månen. "För till Pluto skulle Lucas aldrig orka gå!" säger Hugo helt plötsligt.

"Hade ingen aning om att du visste att pluto var en planet" säger jag. "Nej men det ligger långt bort. Jättelångt bort." Måste testa och se om han kan några fler planeter så jag frågar honom om han kan några namn på andra planeter som finns uppe i rymden? "Tja" säger Hugo och tänker. "Mars finns...Och jupiter,saturnus,uranus, venus, merkurius och några till"

Jag tappade fan hakan. Han kan ju namnen på fler planeter än vad jag kan!

De har haft rymvecka på dagis fick jag reda på sen. Tänk vad de lär sig:)

//Sofie

Inga kommentarer: