20 november 2023

Bakat bröd och snöigt väder

 

Söndagen inleddes med en promenad tillsammans med två av mina favorit killar. Vädret var ju sisådär men det är ju standard nuförtiden. 


Det började sen vräka ner snö. Höll på resten av promenaden men slutade när vi kom hem igen. 


När vädret var så trist tänkte jag passa på att greja i köket lite. Bakade bland annat bröd och det gick ju bra som ni ser. Skyller det helt på Pontus som stod precis utanför fönstret och skrämde mig med sin långa svordomsramsa. Han och Hugo var ute och satte upp ytterbelysningen och det gick inte helt enligt planerna där ett tag. Men upp kom den pch det blev jättefint! 


Rätt som det var när jag stod där i köket så lyste solen in genom fönstret! Och där stod jag mitt i baket och matlagningen så kunde ju inte alls gå ut och njuta av den. Och den var allt framme ett tag. Den kände väl på sig att jag inte kunde ta mig ut och njuta av den. 

Vad jag lagade för mat då? Jo, världens godaste lasagne! Hur vet jag att den var världens godaste kanske ni tänker? Jo, jag googlade på världens godaste lasagne och det receptet blev det. Ebbe var helnöjd när han fick slicka formen. 


Kollade på NHL hockey, fotboll och tennis också. En rätt lugn dag blev det. Passade rätt bra då det väntade nya jobbäventyr för mig nästa dag. 



//Sofie

Inga kommentarer: