22 november 2023

Vädret på tvären

 

Den här morgonen fick jag ÄNTLIGEN till ett gympass. Det är ett trixande att få till rutinerna nu så får ta från dag till dag just nu och se sen hur jag ska få ihop det längre fram. 

Kom tåget denna morgon? Svar nej. Pendlarlivet gör allt för att motarbeta mig. Eller förlåt, östgötatrafiken. Vi invänta ett annat tåg så slapp iallafall ta bilen den här gången. 

Vädret gör mig inte piggare heller. Det suger precis lika mycket som inställda tåg. När jag slutat så både regnade det och blåste på tvären. Hej och hå, ett under om jag inte blir sjuk. Mitt värsta typ av väder. Ja, det och sen att Hugo ligger hemma sjuk. Inga vidare odds på att jag skulle klara mig. 


Sitter nu i fåtöljen framför braskaminen med dubbla filtar om mig och lyssnar på blåsten som rätt som det är hugger tag fönsterrutorna så det dånar i hela huset. Tänker vilken tur jag har som ändå kan sitta här i ovädret. Alldeles för många människor som inte har tak över huvudet eller någon värme alls. 



//Sofie 

Inga kommentarer: