19 juni 2018

Fotbollskväll i Åviken

Och nej jag pratar inte om VM utan om Hugos fotbollslag som både spelade match ikväll och hade avslutning inför sommaren.

Jag jobbade till 16 och därefter drog jag en sväng till gymmet och körde ett pass.


Hoppade därefter in i bilen och drog hem för en dusch och svidade sen om till klänning innan jag for vidare till Hugo som spelade fotbollsmatch och Leah som hade tennisträning.


Hugo och hans lag var superduktiga! De spelade jättebra och matchen slutade med vinst för deras del. En överlycklig Hugo var det efteråt. De spelade mot laget de annars alltid har förlorat mot men i år har de vunnit samtliga matcher när de mött dem.



Efteråt agerade jag pizzabud och åkte och köpte skitmånga pizzor som jag åkte hem med. Laget skulle ha lite avslutning med pizza så efter matchen åkte alla barn hem hit och käkade. Fullt ös medvetslös har nog aldrig passat bättre. 12 överspeedade kids som var eld och lågor efter vinsten och över det faktum att de skulle äta pizza ihop.



De röjde järnet här i dryga timmen innan deras föräldrar äntligen kom och hämtade dem:-)

Nej då så farligt var det inte. De hade jättekul alla barnen. För att inte tala om Ebbe som sprang med dem ute i trädgården och jagade alla bollar som de sköt.

Fast nu är det dags för mig att göra mig redo för natten. Imorgon väntar öppning så klockan ringer odrägligt tidigt.


//Sofie 

Inga kommentarer: