30 juni 2018

Röjt, rensat och fyndat!

Igår hade vi en heldag ute på gården där mormor och morfar en gång bodde. Det var jag, Leah och Hugo med kompis plus mamma, pappa, Elin, Minna, Erik och Frida. Vi gav oss på projektet att tömma och gå igenom alla bodar med grejer. Det var en hel del vill jag lova. Jätteroligt då det fanns mycket fint och det blev även en del "fynd" som fick följa med hem hit. Får visa vad det blev för sig i ett annat inlägg.



Vi jobbade på bra och hann gå igenom mycket om än inte allt. Sorterade efter vad som skulle sparas, slängas, säljas och skänkas iväg. Jag blev lite deprimerad att vi inte har ett större hus att fylla med mer grejer då jag egentligen gärna hade tagit hem fler möbler. Men vi har det rätt begränsat så det gick tyvärr inte!


Det blev ett fika stopp i skuggan av husvagnen för att fylla på med lite ny energi.

När vi gjort klart så mycket vi kunde för dagen så åkte vi hem till mamma och pappa. Jag tog med barnen ner till badet så vi fick svalka av oss. Det var uppskattat:-)

Sen blev det lunch tillsammans och även Pontus anslöt innan vi begav oss av hemåt.

Pontus spelade fotbollsmatch igår kväll så det var bara jag och barnen hemma. Vi hade det väldigt lugnt och skönt. Tyvärr hade inte vi någon fotbollsmatch och se på tv. Tänk vad fort man vänjer sig vid att det alltid är någon match å kolla på när det är VM. Sen kommer det bli jättetomt när det är över. Men så tycker jag alltid att det är efter det är har varit stora mästerskap eller OS på tv.


Leah och Minna hittade igår när vi höll på den här gamla sulkyn som alla vi syskon (jag, Elin och Erik) åkt i när vi var små. Hjulen var trasiga och den var allmänt ofräsch men de roade sig bra med den och lekte för fullt:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: